رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی

نگاه ایران به معلولیت انسان محور، ارزش مداری و لحاظ کردن تفاوت‌های فردی است

مشهد (پانا) - رئیس اداره آموزش‌ و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی گفت آموزش و پرورش استثنایی در جمهوری اسلامی ایران به پدیده معلولیت، نگاه انسان محور، ارزش مدار و لحاظ کردن تفاوت‌های فردی در نوع و میزان نیاز به حمایت در یادگیری و توسعه افراد را دارد.

کد مطلب: ۱۴۲۹۰۸۲
لینک کوتاه کپی شد
نگاه ایران به معلولیت انسان محور، ارزش مداری و لحاظ کردن تفاوت‌های فردی است

جواد روحانی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی معلولین پیامی صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

آموزش وپرورش استثنایی در جمهوری اسلامی ایران به پدیده معلولیت، نگاه انسان محور، ارزش مدار و لحاظ کردن تفاوت های فردی در نوع و میزان نیاز به حمایت در یادگیری و توسعه افراداست. طبیعتاً افراد مختلف دارای تفاوت هایی در سبک یادگیری و دارای اقتضائات آموزشی و پرورشی خاص خود هستند که لازم است این افراد به عنوان سرمایه های انسانی ارزشمند جامعه، از برنامه های آموزشی، پرورشی، توسعه حرفه ای و آماده سازی های ویژه برای زندگی بهتر و اثربخش فردی و اجتماعی بهره‌مند شوند.

معلولان جامعه ما به واقع ثابت کرده اند که در صورت برخورداری از فرصت های برابر با سایر افراد، بیش از سایرین در اثبات توانمندی های خویش تلاش می کنند. ما در نظام تعلیم‌وتربیت متعهد به فراهم نمودن فرصت‌های برابر و باکیفیت تربیتی در جهت بسترسازی برای رشد و کمال و تحقق مراتب حیات طیبه برای تمامی دانش‌آموزان از جمله دانش‌آموزان بانیازهای ویژه متناسب با تفاوت‌های فردی و نوع و سطح استعدادها، توانمندی‌ها و نیازهایشان بوده و خواهیم بود.

در این راستا، توسعه و در دسترس‌پذیرکردن فضاهای آموزشی استاندارد، جذب و پوشش تحصیلی حداکثری گروه‌های مختلف کودکان بانیازهای ویژه، مناسب‌سازی و رفع موانع فیزیکی جهت تردد با نیازهای ویژه در محیط‌های آموزشی، مناسب‌سازی برنامه‌های درسی، توانمندسازی معلمان و خانواده‌ها برای نقش‌آفرینی بهتر در موقعیت‌های تربیتی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، ارائه خدمات آموزشی، پرورشی و توانبخشی باکیفیت، به هنگام، روزآمد و کارآمد و تمهید خدمات حمایتی موردنیاز این دانش‌آموزان در جهت پیشگیری از بروز معلولیت‌های ثانویه در تعامل با دیگر نهادها و دستگاه‌ها از جمله مهم‌ترین اقداماتی هستند که اداره آموزش‌وپرورش استثنایی خود را متعهد به انجام آن‌ها برای این دسته از دانش‌آموزان می‌داند.

اینجانب ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته جهانی و روز جهانی افراد دارای معلولیت خدمت تک تک دانش آموزان و افراد مختلف دارای معلولیت و خانواده‌های صبور آنان که توفیق خدمت به این دانش‌آموزان را پیدا کرده‌اند و از تلاش های همکارانم در عرصه تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه تشکر می کنم. به امید آینده ای که با تلاش و همیاری در کنار همدیگر، جهانی با کمترین تبعیض، آکنده از عدالت و پایداری و مستعد برای توسعه و شکوفایی همه استعدادها داشته باشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار