شهردار یزد تصریح کرد: طرح‌های مناسب‌سازی شهری در گروی تایید ناظران معلول است

یزد (پانا) - شهردار یزد از معرفی یزد به عنوان اولین مقصد گردشگری، تفریح و درمان کشور برای معلولان ابراز خرسندی کرد و گفت: خارج کردن شهر یزد از معلولیت و امکان زندگی، گردش و زیستن همه اقشار مختلف در این شهر باید بتواند آغاز انجام برنامه‌های گسترده در تمام کشور باشد.

کد مطلب: ۹۷۵۵۷۶
لینک کوتاه کپی شد

جمال‌الدین عزیزی در نشست تخصصی با معلولین کشور در جریان اولین جشنواره ملی گردشگری معلولین در یزد با بیان این که مناسب سازی یزد در مسائل شهری رفع ضعف‌های شهرداری‌ است، گفت: امیدوار هستیم که خارج کردن شهر یزد از معلولیت و اقداماتی برای فراهم شدن امکان زندگی، گردش و زیستن همه اقشار مختلف در یزد، بتواند آغاز انجام برنامه‌های گسترده در تمام کشور باشد.

شهردار شهر جهانی یزد تایید تمام طرح‌های شهری مربوط به مناسب‌سازی و تصویب شورای شهر را در گروی تایید ناظرانی از معلولان دانست و اظهار امیدواری کرد: با این احتساب بتوانیم یزد را به عنوان اولین مقصد گردشگری، تفریح و درمان کشور معرفی کنیم که امکانی دور از دسترس نیست.

وی با اشاره به اینکه بازدید از بافت‌های تاریخی یزد بسیار مورد علاقه معلولین در حاشیه جشنواره معلولین قرار گرفت، گفت: ما در این جشنواره ضعف‌های خود را برطرف و می‌خواهیم شهر را از معلولیت خارج کنیم.

عزیزی با بیان اینکه شهر ما معلول است و باید از معلولیت خارج شود، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی و همت و تلاشی که صورت گرفته یک گروه از معلولین کشور در یزد حضور داشتند و از اماکن تاریخی یزد بازدید کردند و امیدواریم اجرای این برنامه شروعی بر اقدامات گسترده در کل کشور باشد.

شهردار یزد با اشاره به اینکه ما باید به این تفکر برسیم که شهرهای ما برای زندگی و زیستن همه اقشار جامعه باید مناسب باشد، تصریح کرد: همه باید از امکاناتی که در شهر وجود دارد استفاده کنند و اینکه بیاموزیم شهر برای عده‌ای خاص نیست و همه باید از آن استفاده داشته باشند.

وی افزود: امروز طرحی در شورای اسلامی شهر ارائه شد که شاید به‌عنوان اولین طرح‌هایی است که به معلولین از صفرتا صد توجه شده است.

عزیزی با بیان اینکه هیچ طرحی در شهرداری بدون مشاور مناسب‌سازی تصویب و تائید نمی‌شود، افزود: این طرح‌ها باید برای همه اقشار مناسب باشد و حرکت به سمت شهر دسترس‌پذیر و دوست دار معلول شروع‌شده که امیدواریم بتوانیم کارهای مؤثر و خوب و قابل‌ارائه‌ای انجام گیرد.

شهردار یزد با تأکید بر اینکه دنبال این هستیم یزد اولین مرکز و بهترین مکان برای گردش معلولین و همه اقشار باشد، اظهار داشت: همه مسئولان استان همت گمارند که مشکلات معلولین در استان یزد رفع شود تا معلولین بتوانند به‌راحتی در سطح شهر به گشت‌وگذار بپردازند.

وی عنوان کرد: قطعاً توانمندی‌ها و استعدادهای معلولین فراتر از بسیاری از مردم عادی است که ان‌شاءالله کارهای اثربخشی در یزد برای این قشر صورت گیرد. شهردار یزد بابیان اینکه قطعاً جای عذرخواهی به خاطر مشکلات شهری وجود دارد، گفت: اشکالاتی در شهر وجود دارد که امیدوار هستیم بتوانیم آن را برای معلولین خارج سازیم.

عزیزی خاطرنشان کرد: آماده هستیم که در شهرهایی که معلول دارند، همفکری و کاری صورت گیرد تا بتوانیم کشوری مناسب برای معلولین داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار