معاون رییس‌جمهور خبر داد:

ایران در رتبه هفدهم تولید علم هوش مصنوعی در دنیا

هوش مصنوعی مشاغل افراد تحصیل‌کرده را هدف قرار داده است و جای آن‌ها را اشغال می‌کند، زیرا به جای انسان فکر می‌کند؛ بنابراین اگر به آن نپردازیم شکست خواهیم خورد

تهران (پانا) - معاون علمی رئیس‌جمهور با اشاره به رتبه ۱۷ کشورمان در زمینه تولید هوش مصنوعی در جهان گفت هوش مصنوعی برای جامعه ایرانی منبعی از تحول است.

کد مطلب: ۱۴۲۶۳۴۸
لینک کوتاه کپی شد
ایران در رتبه هفدهم تولید علم هوش مصنوعی در دنیا

روح‌الله دهقانی در دومین رویداد ملی صنعت دانش بنیان با رویکرد انقلاب صنعتی چهارم و صنعت شهر هوشمند با اشاره به اینکه هوش مصنوعی ارتباط انسان را با جهان بازتعریف و حیات بشر را دچار دگرگونی کرده است، افزود: انقلاب صنعتی چهارم در الگوی رشد مجموعه‌ای از فناوری‌ها شکل گرفته است و این الگو زمانی جدیت پیدا کرد که هوش مصنوعی توسعه یافت.

وی با بیان این که در کمتر از یک دهه آینده، تمام طراحی‌های صنعتی را هوش مصنوعی انجام خواهد داد، تصریح کرد: هوش مصنوعی در حال گرفتن توان فکر انسان، یعنی همان چیزی است که وجه تمایز انسان با دیگر مخلوقات به شمار می‌آید.

دهقانی، هوش مصنوعی را با توجه به قابلیت آن در ارتقای بهره‌وری عامل تحول برای جامعه ایرانی دانست و افزود: در صورتی که جامعه‌ای از این فناوری غافل بماند در آینده نزدیک محکوم به شکست است. هوش مصنوعی بین انسان‌ها اختلاف ایجاد می‌کند و این اختلاف از نوع شکاف است.

معاون علمی رئیس‌جمهور اضافه کرد: آن‌ها که در حوزه هوش مصنوعی فعال نباشند، بردگان دنیای آینده خواهند بود و کسانی که بر آن توفق یابند، اربابان آینده هستند. هوش مصنوعی مشاغل افراد تحصیل‌کرده را هدف قرار داده است و جای آن‌ها را اشغال می‌کند، زیرا به جای انسان فکر می‌کند؛ بنابراین اگر به آن نپردازیم شکست خواهیم خورد.

به گفته وی، کشوری مانند ایران که باید بهره‌وری را افزایش دهد، می‌تواند از طریق هوش مصنوعی به این مهم دست یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار