مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان گلستان:

هر کجا کار و فعالیتی به صورت قرارگاهی انجام گرفت با موفقیت همراه بود

گلستان (پانا) - مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان گلستان عنوان کرد هر کجا کار و فعالیتی به صورت قرارگاهی انجام گرفت با موفقیت همراه بود، چرا که در این مدل فعالیت، هیچ کس به دنبال منفعت شخصی نیست .

کد مطلب: ۱۴۲۵۸۹۳
لینک کوتاه کپی شد
هر کجا کار و فعالیتی به صورت قرارگاهی انجام گرفت با موفقیت همراه بود

همایش رابطان کارگروه کوثر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر آموزش و پرورش استان گلستان با حضور سید رضا نظری، مدیرکل و اعضای این کارگروه برگزار شد.

سید رضا نظری، مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان گلستان در این نشست قرارگاه عدالت تربیتی را از جمله مهمترین اقدامات دولت سیزدهم در آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: هر کجا کار و فعالیتی به صورت قرارگاهی انجام گرفت با موفقیت همراه بود، چرا که در این مدل فعالیت، هیچ کس به دنبال منفعت شخصی نیست و همه پای کار به صورت دلی هستند و در بند عناوین نخواهند بود.

نظری با اشاره به چگونگی تشکیل این قرارگاه گفت: از ابتدای تشکیل قرارگاه عدالت تربیتی همه معاونت ها در خدمت آن و درگیر فعالیت ها و پروژه های آن بوده و هستند.

وی با تفهیم مفهوم عدالت تربیتی در عنوان این قرارگاه گفت: عدالت تربیتی در آموزش یعنی همان کیفیتی که در بهترین مدارس استان است در دورترین مدارس نیز برقرار باشد و اگر قرار است این عدالت شکل بگیرد نیاز به یک سری ملزومات و راهکارهایی دارد و بر همین اساس از تمامی معاونت ها و ادارات، برنامه ها و شاخصه هایی جمع آوری شد که بخشی از آن را در سال تحصیلی قبل دیدیم خصوصا در نتایج کنکور سراسری امسال که البته راه بسیاری در برقراری کامل عدالت تربیتی داریم.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان گلستان در تبیین اهداف و رویکرد کارگروه کوثر گفت: سیاست‌های کارگروه کوثر، به عنوان یکی از کارگروه‌های قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر وزارت آموزش و پرورش، شناخت نظام مسائل دختران دانش‌آموز و خواهران در مناطق با توجه به زیست‌بوم هر شهرستان، آسیب‌شناسی، تحلیل و ارائه راهکار‌های اجرایی در حل مسائل فرهنگی، اجتماعی دختران و توجه به نقش خواهران در تصمیم‌سازی‌ها و ایفای نقش‌های اجتماعی از اهداف قرارگاه جهادی است.

محمود حسین زرگری، دبیر کارگروه کوثر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر استان در این جلسه گفت: در راستای عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی درصددیم تا توجه خاصی به مدارس دولتی عادی در مناطق کم‌تر برخوردار داشته باشیم و این موضوع در راستای منویات رهبر معظم انقلاب است.

وی افزود: کارگروه کوثر، به عنوان یکی از کارگروه‌های قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر وزارت آموزش و پرورش، شناخت نظام مسائل دختران دانش‌آموز و خواهران در استان‌ها با توجه به زیست‌بوم هر استان، آسیب‌شناسی، تحلیل و ارائه راهکار‌های اجرایی در حل مسائل فرهنگی، اجتماعی دختران و توجه به نقش خواهران در تصمیم‌سازی‌ها و ایفای نقش‌های اجتماعی از اهداف قرارگاه جهادی است که در همین راستا، قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر تشکیل شد تا توجه ویژه‌ای به مناطق کمتر برخوردار و مدارس در حاشیه شهرها داشته باشد.

گفتنی است برقراری عدالت تربیتی در حوزه دانش‌آموزان دختر، انسجام خواهران و دختران جهادی برای شناسایی و حل مسائل تعلیم و تربیت با رویکرد انقلابی از برنامه‌های راهبردی این کارگروه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار