ابوالقاسم‌پور در گفت‌وگو با پانا:

انتخابی جام جهانی جای دست‌کم گرفتن حریفان نیست

بی‌تجربگی‌ عامل شکست تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران مقابل مراکش بود‌

تهران (پانا) - بازیکن اسبق تیم فوتبال پرسپولیس با بیان این‌که ‌انتخابی جام جهانی جای دست‌کم گرفتن حریفان نیست، گفت‌ باید برای هر تیمی در مسیر‌ انتخابی جام جهانی ۲٠۲۶ برنامه داشت.

کد مطلب: ۱۴۲۵۸۸۵
لینک کوتاه کپی شد
انتخابی جام جهانی جای دست‌کم گرفتن حریفان نیست

تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی‌اش در مرحله انتخابی جام جهانی 2026 از ساعت 16:30 رو گذشته ‌در ورزشگاه بنیادکار تاشکند به مصاف ازبکستان رفت و به تساوی 2 - 2 دست یافت. ایران نیمه نخست را با گل‌های رامین رضاییان (14) و سردار آزمون (38) به پایان برد، اما در نیمه دوم ازبک‌ها بهتر کار کردند و توسط اوستون اورونوف (52) و سرگیف (83) بازی را به تساوی کشاندند.

شاگردان امیر قلعه‌نویی با این تساوی چهار امتیازی شدند و در صدر گروه E مسابقات ماندند. در این گروه ازبکستان با همین تعداد امتیاز (چهار امتیاز) و تفاضل گل کمتر در رده دوم و ترکمنستان و هنگ‌کنگ نیز با یک امتیاز به ترتیب در رده‌های دوم تا چهارم ایستادند.

همچنین دیدار تیم‌های نوجوانان ایران و مراکش در مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی زیر ۱۷ سال اندونزی روز گذشته از ساعت ۱۵:۳۰ در ورزشگاه «گلورا بونگ تومو» برگزار شد که این مسابقه در ۹۰ دقیقه با تساوی یک به یک به پایان رسید. تک گل ایران در این مسابقه را اسماعیل قلی زاده (۷۳) به ثمر رساند و نسیم عزوزی (۴+۹۰) برای مراکش گل زد. با رقم خوردن این تساوی تعیین تیم برنده مستقیم به ضربات پنالتی رفت که طی آن مراکشی‌ها به پیروزی ۴ بر یک رسیدند و راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند. بازیکنان تیم فوتبال نوجوانان ایران با اشتباهاتی که در پنالتی‌ها داشتند، رؤیای رسیدن به یک چهارم نهایی و نیمه نهایی را بر باد دادند و گلر مراکشی‌ها عملکرد بهتری از آرشا شکوری داشت تا تیمش به مرحله بعدی صعود کند. نوجوانان ایران در اولین بازی خود در این رقابت‌ها از سد برزیل گذشته بودند و در دومین دیدار در دقایق پایانی بازی را به انگلیس واگذار کردند.

بهنام ابوالقاسم‌پور، بازیکن اسبق تیم فوتبال پرسپولیس در گفت‌وگو با پانا‌ بعد از توقف تیم ملی فوتبال ایران مقابل ازبکستان در چارچوب رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، اظهار کرد: «مصدومیت برخی از بازیکنان مانند علیرضا جهانبخش هم در تساوی مقابل ازبکستان تأثیرگذار بود.»

بازیکن اسبق تیم فوتبال پرسپولیس افزود: «انتخابی جام جهانی جای دست‌کم گرفتن حریفان نیست، باید برای هر تیمی در مسیر‌ انتخابی جام جهانی ۲٠۲۶ برنامه داشت.»

ابوالقاسم‌پور تأکید کرد: «تیم ملی فوتبال قطعاً در بازی برگشت در ورزشگاه آزادی‌ جبران این تساوی در ازبکستان را خواهد کرد و گام بلندی برای صعود به جام جهانی ۲۰۲۶ برخواهد برداشت.»

بازیکن اسبق تیم فوتبال پرسپولیس بیان کرد: «یکی از نقاط قوت تیم ملی فوتبال ایران، لژیونرهایی مانند ‌مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش و سردار آزمون است. حضور این لژیونرهای موفق در لیگ‌های اروپایی، می‌تواند شانس ایران را برای صعود به جام جهانی افزایش دهد.»

ابوالقاسم‌پور به باخت‌ تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران مقابل مراکش در جام جهانی فوتبال زیر ۱۷ سال نیز اشاره کرد. و‌ عملکرد نوجوانان فوتبالیست ایران در این آوردگاه بزرگ را مثبت و با‌ارزش برشمرد و گفت: «نوجوانان فوتبالیست ایران با کم‌تجربگی قدم به این رقابت‌ها گذاشتند.»

بازیکن اسبق تیم فوتبال پرسپولیس با تأکید بر اینکه بی‌تجربگی، عامل شکست تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران مقابل مراکش بود، اضافه کرد: «یک ضعف تیم ملی نوجوانان هم به این موضوع برمی‌گردد که بازی‌های فیفا‌دی کمی داشتند.»

ابوالقاسم‌پور به اهمیت حمایت ویژه از فوتبالیست‌های نوجوان کشور از سوی فدراسیون فوتبال اشاره کرد و با بیان اینکه حسین عبدی باید سکان هدایت تیم ملی جوانان کشور را بر عهده بگیرد، اظهار کرد: «‌این نوجوانان فردا باید در رده سنی جدید مانند جوانان پا به مستطیل سبز فوتبال بگذارند و از سوی دیگر حسین عبدی، آشنایی کاملی به مسائل فنی این آینده‌سازان فوتبال ایران دارد و در مجموع باید مورد حمایت ویژه قرار بگیرند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار