سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان:

۲۱ کیلومتر از پروژه محور بناب-منجیل با نوسازی مسیر در دست اجرا است۱۰۰۰میلیارد تومان اعتبار برای اتمام پروژه محور بناب به منجیل نیاز است

زنجان (پانا) - سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت هم‌اکنون دو قطعه از پروژه ملی زنجان – بناب –منجیل در فواصل سولی چای -بادامستان و چفتان -سرخه دیزج به طول« ۲۱ کیلومتر» به صورت نوسازی اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۲۳۹۸۱
لینک کوتاه کپی شد
۲۱ کیلومتر  از پروژه محور بناب-منجیل با نوسازی مسیر در دست اجرا است۱۰۰۰میلیارد تومان اعتبار برای اتمام پروژه محور بناب به منجیل نیاز است

سید احمد خلیلی به پروژه ملی زنجان - بناب - منجیل اشاره کرد و گفت: از «۱۰۰ کیلومتر» مسیر زنجان -گیلوان -منجیل حدود «۸۰ کیلومتر »در محدوده استان زنجان است که حدود «۴۰ کیلومتر» آن طی سالهای گذشته با مشخصات راه اصلی کوهستانی بهسازی شده و به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر« دو قطعه» از این مسیر در فواصل سولی چای -بادامستان و چفتان -سرخه دیزج به طول« ۲۱ کیلومتر» به صورت نوسازی اجرا می شود، اظهار کرد: حدود« ۱۶.۵ کیلومتر» آن در« دو قطعه» پیمان سپاری شده و با پیشرفت فیزیکی ۱۲ درصد در دست اجرا است.

۱۰۰۰میلیارد تومان اعتبار برای اتمام پروژه محور بناب به منجیل نیاز است

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، اعتبار هزینه شده برای مسیر فوق را بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برای اتمام آن با توجه به سنگی و سخت بودن مسیر و شرایط اجرا ،به بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

خلیلی، با تاکید بر اینکه تکمیل پروژه محور بناب به منجیل مزایای بسیاری دارد، تاکید کرد: با احداث و تکمیل این مسیر علاوه بر کاهش بیش از «۱۰ کیلومتری» فاصله زنجان به طارم،با حذف بخش عمده ای از گردنه های پرپیچ و خم و ارتفاعات برف گیر این محور، شاهد کاهش محسوس زمان سفر، افزایش ایمنی محور و کاهش قابل ملاحظه در مصرف سوخت و استهلاک وسایط نقلیه سنگین و سبک را در حمل و نقل کالا و مسافر خواهیم بود.

وی افزود: به منظور بهره مندی استان زنجان از ظرفیت های بسیار بالای شهرستان طارم،احداث و تکمیل این محور نقش موثری را ایفا می کند که تامین به موقع منابع مالی برای پروژه باعث تسریع در عملیات اجرایی آن خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار