نماینده دانش‌آموزی ایران رتبه پنجم مسابقات بین‌المللی قرآن را کسب کرد

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز خبر داد ­ابوالفضل میرابی حافظ خردسال کشورمان موفق به کسب مقام پنجم در دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در کویت شد.

کد مطلب: ۱۴۲۳۸۵۸
لینک کوتاه کپی شد
نماینده دانش‌آموزی ایران رتبه پنجم مسابقات بین‌المللی قرآن را کسب کرد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، میکائیل باقری در این باره گفت: تابستان امسال برای اولین بار مسابقات حفظ کل قرآن کریم را در دوره ابتدایی برگزار کردیم چراکه برخی از کشورها مسابقات حفظ قرآن کریم را برای دانش آموزان زیر ۱۲ سال برگزار می‌کردند و ما باید نماینده دانش آموزان ابتدایی را به این مسابقات اعزام می‌کردیم.

وی افزود: بعد از برگزاری این مسابقات، ابوالفضل میرابی دانش آموز برتر مسابقات حفظ کل قرآن کریم در دوره ابتدایی در خراسان رضوی شد که به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در رده دانش آموزی به مسابقات کویت راه پیدا کرد و رتبه پنجم را به دست آورد.

دوازدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کویت چهارشنبه ۲۴ آبان با اعلام اسامی برگزیدگان این مسابقات و تجلیل از برترین‌ها به کار خود پایان داد و هیئت‌ داوران پس از انجام دادن ارزیابی‌های متعدد، نتایج این مسابقات را اعلام کرد و ابوالفضل میرابی حافظ خردسال کشورمان نیز در این بخش موفق به کسب مقام پنجم شد.

وی دانش آموز پایه ششم از استان آذربایجان شرقی است.

دوازدهمین دوره جایزه بین‌المللی کویت ویژه حفظ و تلاوت قرآن کریم، از چهارشنبه هشتم نوامبر (هفدهم آبان) با حمایت شیخ نواف الاحمد، امیر کویت آغاز شد و تا ۱۵ نوامبر (۲۴ آبان) ادامه داشت و شرکت‌کنندگانی از ۷۰ کشور مختلف در آن حضور داشتند. این مسابقات که شاهد رقابت ۱۲۱ حافظ و قاری بود، با هدف معرفی قرائت قرآن، گسترش روحیه رقابت برای حفظ قرآن کریم و تشویق نسل جدید به حفظ قرآن برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار