پیام مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهاباد به مناسبت هفته کتاب وکتاب خوانی

بهاباد (پانا) - مدیرآموزش وپرورش بهاباد در پیامی هفته کتاب وکتابخوانی را تبریک گفت

کد مطلب: ۱۴۲۳۸۲۲
لینک کوتاه کپی شد
پیام مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهاباد به مناسبت هفته کتاب وکتاب خوانی

متن پیام علیرضا قطب الدینی بدین شرح است.

بهترین دوست من کسی است که کتاب‌هایی را به من هدیه کند که تا به حال نخوانده باشم.

بی‌گمان یکی از اهداف نظام آموزش و پرورش، گسترش آموخته‌های دانش‌آموزان و افق فکری آنان است. در راه این هدف هیچ ابزار آموزشی دیگری را سراغ نداریم که بتواند جانشین کتاب شود و هیچ مکانی نیز جانشین کتابخانه‌ نخواهد شد.

جایگاه والای کتاب و کتابخوانی از آنجایی پیداست که در دین مبین اسلام پیامبر گرامی رسالتش را با فرمان خواندن از جانب خداوند آغاز کرد و خداوند با سوگند به قلم و حرمت آن، معجزه جاودان آخرین سفیر الهی خود را نیز کتاب آسمانی قرار داد.

پیوند کتاب و کتابخوانی و ارتقاء و اعتلای فرهنگ و سطح سواد آحاد جامعه پیوندی ناگسستنی است. توجه دولت ها به این مهم می تواند به گونه ای بسیار تاثیرگذار جامعه را در مسیر رشد فکری و فرهنگی یاری دهد.

کتاب نور افشانی می کند و راه های تاریک را روشن می سازد. به همت کتاب و کتابخوانی است که می توان شکوفایی و بالندگی جامعه را دید.

اینجانب، با گرامیداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار، این مناسبت را به اهل قلم، نویسندگان، مترجمان، پدیدآورندگان و دست اندرکاران و تلاشگران عرصه اندیشه، چاپ و نشر کتاب تبریک و تهنیت عرض نموده و از همت والای اهل فکر، اندیشه و قلم که در ترویج این مسئولیت خطیر می کوشند قدردانی می نمایم و امیدوارم با همت و تلاش و برنامه ریزی علاقمندان، نخبگان و اندیشه ورزان شاهد ترویج و نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی و تکریم و پاسداشت اهالی کتاب بویژه نویسندگان و اندیشمندان صاحب نظر در جامعه باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار