فرماندار گلوگاه:

آگاهی بخشی به خانواده ها نقش اساسی در کاهش آسیب های اجتماعی دانش آموزان دارد

گلوگاه (پانا)- فرماندار شهرستان گلوگاه گفت: قوام و استحکام عاطفی میان والدین و فرزندان و آگاهی و توانمندسازی خانواده ها نقش اساسی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان دارد.

کد مطلب: ۱۴۲۳۲۴۹
لینک کوتاه کپی شد
آگاهی بخشی به خانواده ها نقش اساسی در کاهش آسیب های اجتماعی دانش آموزان دارد

نشست شورای آموزش و پرورش و کارگروه پیشگیری از آسیب های اجتماعی با حضور فرماندار شهرستان گلوگاه، مدیر آموزش و پرورش، اعضای شورای آموزش و پرورش و کارگروه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و جمعی از مدیران و مشاوران در سالن اجتماعات آموزش و پرورش شهرستان گلوگاه برگزار شد.

مهدی داودی عنوان کرد: ارتقای فرهنگ جامعه به رشد همه بخش های آن کمک می کند و سقوط فرهنگ و ارزش های انسانی همانند سلاح هسته ای برای آن جامعه مخرب است.

رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان گلوگاه بیان کرد: شیوه های آموزشی ما باید بازنگری شود؛ همچنین جنس آسیب ها در این عصر متفاوت است و همچنین نیاز است استعدادهای دانش آموزان در جهت رشد آنان هدایت شود.

نسل جدید با آموزش های خشک نمی توانند ارتباط برقرار کنند

​​​​ قربان اسلامی راد مدیر سابق دانشگاه فرهنگیان مازندران و از کارشناسان حوزه تعلیم و تربیت در این جلسه گفت: در حوزه مهارت ها، شرایط جدید در دنیا را درک کنیم؛ نسل جدید با آموزش های خشک نمی توانند ارتباط برقرار کنند.

اسلامی راد عنوان کرد: بحران ناکارآمدی در نیروهای انسانی مسأله ای جدی است؛ در برخی از مسائل آموزشی باید بازنگری شود.
وی خطاب به معلمان گفت: جهان در حال تغییر است، شما نیز باید تاب آوری خود را بالا ببرید؛ مهارت های زندگی ارتباط با مسایل اقتصادی دارد؛ اما در حوزه مهارت های فردی دانش آموزان معلمان نقش اساسی دارند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گلوگاه در ابتدای این جلسه گزارشی از برخی فعالیت های صورت گرفته در آموزش و پرورش شهرستان ارائه داد.

اسماعیل روحی گفت: مردمی سازی آموزش و پرورش، نشست با شوراها و دهیاری ها، سازماندهی، بهسازی و توانمندسازی نیروی انسانی از جمله این اقدامات است.

روحی عنوان کرد: در حوزه توانمندسازی، ۱۴۷ جلسه برای والدین و ۱۱۰ جلسه برای دانش آموزان در یک سال اخیر برگزار شده است.

وی ساخت کفپوش ورزشی روباز دبیرستان شاهد، افتتاح چمن مصنوعی دبیرستان امام صادق (ع)، تجهیز و تعمیر سیستم گرمایشی مدارس، جذب تجهیزات بهداشتی به ارزش ۸۰ میلیون تومان، رنگ آمیزی و شاداب سازی مدارس به ارزش ۸۱ میلیون تومان، تجهیز فرش سجاده ای ۶ مدرسه به ارزش ۴۰۰ میلیون تومان، افزایش تعداد اسناد املاک آموزش و پرورش به ۴۲ سند و قبولی ۱۶۰ نفر از دانش آموزان در کنکور سراسری از جمله اقدامات صورت گرفته است.

همچنین ملیحه رسولی عضو هسته تخصصی مشاوره آموزش و پرورش شهرستان گلوگاه نیز مشارکت دستگاه های مختلف را در اجرای طرح نماد (نظام مراقب در برابر آسیب های اجتماعی) که پایلوت استانی آن را آموزش و پرورش شهرستان گلوگاه بر عهده دارد خواستار شد.

وی توانمندسازی خانواده ها را از طریق آموزش مهارت های زندگی به آنان از اولویت های طرح نماد در آموزش و پرورش شهرستان گلوگاه در سال تحصیلی جدید به شمار آورد؛ ابراهیم خطیری مدیر پژوهشسرای دانش آموزی شهرستان گلوگاه نیز گزارشی از فعالیت های علمی پژوهشی و موفقیت دانش آموزان و فرهنگیان در جشنواره های علمی و پژوهشی ارائه داد.

ام لیلا رحیمی کارشناس مسئول آموزش آموزش و پرورش شهرستان گلوگاه نیز در گزارش کوتاهی به موفقیت دانش آموزان شهرستان گلوگاه در کنکور سراسری و فعالیت دبیرخانه طرح شهید محمودوند پرداخت.

وی گفت: در حوزه طرح شهید محمودوند (دانش آموزان بازمانده از تحصیل) نیز ۷۰ دانش آموز از شهرستان گلوگاه شناسایی شدند که ۵۸ نفر از آنان جذب مدارس آموزش از راه دور شدند و بقیه به علل مختلف شرایط تحصیل را دارا نبودند.

خبرنگار: اویس خادم لو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار