مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۹ در جلسه تجربه گردانی مدیران مدارس ابتدایی:

آموزش و پرورش خلاق را یک جامعه خلاق می سازد

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۹شهرتهران در جلسه تجربه گردانی مدیران مدارس ابتدایی که در مدرسه استثنایی مهر طلبان برگزار گردید عنوان کرد آموزش و پرورش خلاق را یک جامعه خلاق می سازد و جامعه خلاق را افراد خلاق می سازند.

کد مطلب: ۱۴۲۳۲۹۴
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش خلاق را یک جامعه خلاق می سازد

حبیب اله قربانی مهر ، ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی به پرورش ذهن خلاق در دانش آموزان اشاره کرد وگفت: خلاقیت توانایی عبور از مرز دانسته ها که محدوده عادی دارد، برای رسیدن به مرز ندانسته هاست.
وی با اشاره به تمایز هوش و خلاقیت از یکدیگر خاطر نشان کرد: لازمه رسیدن به آموزش و پرورش خلاق، دور شدن از روش‌های سنتی در آموزش و بکار گیری شیوه های باز در امر یاددهی ویادگیری می باشد.
قربانی مهر در ادامه به طرح سوالات واگرا توسط معلمان اشاره‌ کرد وگفت: سوالاتی که دارای جواب های متعدد باشند باعث ایجاد تفکر واگرا و بروز خلاقیت در دانش آموزان می شود‌.
مدیر آموزش و پرورش با بیان ویژگی های افراد خلاق همچون(ریسک پذیری، کنجکاوی، پرسشگری، پشتکار، پایداری و استقلال رای) به دانش آموز در تراز سند تحول بنیادین اشاره‌ کرد وگفت: در برنامه درسی ملی و سند تحول بنیادین نیز پرورش دانش آموزانی با این ویژگی ها توصیه شده است و از اهداف سند تحول می باشد.
وی خاطر نشان کرد: مدیران مدارس به عنوان رهبران آموزشگاهی باید در روانشناسی آموزشگاهی نیز متمرکز باشند و خلاقیت از مهم ترین مسائل قلمرو روانشناسی آموزشگاهی است.
قربانی مهر با بیان سخن استیفن رابینز در موضوع خلاقیت اظهار داشت: در خلاقیت آموزشگاهی مدیران و معلمان با ترکیب اندیشه ها و نظرات و ایجاد پیوستگی بین آنان می توانند روش ها و عملیات جدید را بکار گیرند؛ و منجر به پرورش خلاقیت در دانش آموزان شوند.
مدیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش خلاق را یک جامعه خلاق می سازد و جامعه خلاق را افراد خلاق می سازند افزود: مطالعات نشان داده است که همه افراد از قوه خلاقیت برخوردار هستند و در این موضوع استثنایی وجود ندارد؛ پس می‌توان باانجام اقداماتی که بیشترین امکان را برای پرورش خلاقیت ایجاد می کند خلاقیت را در مدارس توسعه‌ داد.
قربانی مهر ادامه داد: در نظام آموزش و پرورش برای رسیدن به رهبری تحول خواه یا مدیریت تحول گرا ابتدا باید در معلمان تحول ایجاد کرد.
وی در پایان به عوامل موثر در ایجاد تحول برای معلمان اشاره کرد وگفت: ابتدا باید نگاه معلمان را تغییر داد؛ زیرا گاهی اوقات دیده شده است معلمان افراد خلاق را دوست ندارند. و از بکارگیری ابتکارات جدید در کلاس امتناع می ورزند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار