کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با پانا:

معلمان روش‌های کارآفرینی و خلاقیت را با کار‌های ساده آموزش دهند

تهران(پانا)- کارشناس اقتصادی اظهار کرد معلمان روش‌های کارآفرینی و خلاقیت را با کار‌های ساده آموزش دهند. از مجموعه آموزش‌های ارزنده‌ای که دانش‌آموزان در هر مقطع تحصیلی باید فرابگیرند که می‌تواند زمینه‌ساز کسب و کار آینده آنها باشد، درک مفاهیم اقتصاد خرد و کلان جامعه به روش ساده‌تر است.

کد مطلب: ۱۴۲۲۸۸۲
لینک کوتاه کپی شد
معلمان روش‌های کارآفرینی و خلاقیت را با کار‌های ساده آموزش دهند

عبدالخالق لطیفی، کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «در واقع ما به یک سه پایه معلم در زمینه اقتصاد که مامور تدریس مفاهیم کسب‌وکار در زمینه‌های اقتصادی است، نیاز داریم تا بتوانند به دانش‌آموزان روشنگری و تدریس کنند و دانش‌آموزان جوان ما را به سمت کسب‌وکار بهتر در آینده سوق دهند.»

لطیفی گفت: «این موضوع در خصوص آموزش‌های مرتبط با آموزش‌های خرد قابل ملاحظه است. از جمله این آموزش‌ها، مطالعه ساز و کارهای بازا‌رها و آشنایی با بازار‌ سرمایه و سرمایه‌گذاری و همچنین آموزش اقتصاد رفتاری از جمله بررسی رفتار اقتصادی انسان، است.»

وی ادامه داد: «در واقع در اقتصاد خرد، مدل‌های اقتصادی مختلف که از رفتار و انتخاب‌ها و تصمیمات مشاهده می‌شود را استخراج می‌کند که این کار موجب اصلاح مدل‌های قبل خواهد شد.»

در آموزش و پرورش افرادی را مسئول تشکل و برنامه کنیم

این کارشناس در این خصوص که چه مسائلی ممکن است باعث جلوگیری از خلاقیت و کارآفرین‌شدن دانش‌آموزان شود، گفت: «اگر ما در این زمینه یک تشکل و برنامه‌ریزی منسجمی را به وجود بیاوریم در اقتصاد کلان جامعه موثر است. باید در آموزش و پرورش افرادی را مسئول تشکل و برنامه کنیم که این کار شدنی و بسیار ثمربخش است.»

لطیفی ادامه داد: «می‌توان این آموزش‌ها را به روش‌های ساده‌تر ارائه کرد. لذا برای ارائه آموزش ساده در زمینه‌ اصول اقتصاد، چه در سطح کوچک‌تر از جامعه و یا چه در سطح بزرگتر و برای یادگیری عمیق به عنوان چشم‌انداز و آینده روشن، باید معلمانی خلاق داشته باشیم.»

لطیفی درباره روش‌های تربیت دانش‌آموزان خلاق و کارآفرین گفت: «معلمان روش‌های کارآفرینی و خلاقیت را با کار‌های ساده آموزش دهند. به طور مثال دانش‌اموزان ترکیب دو ماده خوراکی مثل لیمو و نعنا که شربت لیموناد تهیه کنند و در ظرف‌هایی ریخته و به فروش برسانند. با این روش کار آفرینی آموزش داده می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار