سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد؛

برگزاری ۵ جلسه دادگاه در پرونده شهید آرمان علی‌وردی

اقدامات قوه قضاییه برای حمایت‌های سیاسی و قضایی دولت‌ها از مردم فلسطین تشریح شد/ قوه قضاییه به جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی رسیدگی می‌کند/ قوه قضاییه به سلامت روندهای انتخاباتی به شدت حساس است/ کیفرخواست پرونده «یوهان فلودروس»، تبعه سوئدی صادر شد

تهران (پانا) - سخنگوی قوه قضاییه اقدامات قوه قضاییه برای حمایت‌های سیاسی و قضایی دولت‌ها از مردم فلسطین را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۴۲۱۴۸۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری ۵ جلسه دادگاه در پرونده شهید آرمان علی‌وردی

مسعود ستایشی در ابتدای سی و ششمین نشست خبری خود با اشاره به ادامه حملات وحشیانه به غزه اظهار کرد: با گذشت بیش از یک ماه از عملیات افتخار آفرین مظلومان فلسطینی در قالب طوفان الاقصی، همچنان مردم مظلوم فلسطین و غزه مورد حملات وحشیانه رژیم جعلی صهیونیستی قرار دارند. در راستای انجام اقدامات عملی و واداشتن دولت‌ها به حمایت‌های سیاسی و قضایی از ملت مظلوم فلسطین و استفاده از ظرفیت‌های حقوقی برای مقابله و محاکمه رژیم غاصب صهیونیستی اقدامات مختلفی از سوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران صورت پذیرفته است.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: ریاست قوه قضاییه هفته جاری در نامه‌ای خطاب به روسای نهاد‌های قضایی کشور‌های اسلامی با ارائه پیشنهاداتی خواستار به‌کارگیری ظرفیت‌های قانونی جهت حمایت از مردم مبارز فلسطین به منظور مقابله با جنایات ارتکابی صهیونیستی شد. سیاست قوه قضاییه در دوره تحول و تعالی این است که علاوه بر رسیدگی کیفری به جنایات رژیم صهیونیستی به جنبه حقوقی آن هم توجه شود و حکم قانونی صادر شود.

ستایشی خاطرنشان کرد: همچنین معاونت بین‌الملل قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر پیگیر اجرایی شدن مکاتبه مزبور خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره دادگاه دادخواهی خانواده شهدای مدافع حرم از گروهک‌های تروریستی تحت حمایت دولت تروریستی آمریکا اظهار کرد: دستگاه قضا در دوره تحول به موضوع کیفری و جنایات انجام گرفته از سوی دولت تروریستی آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی را از جنبه‌های حقوقی بررسی می‌کند و در فضای عادلانه دعاوی مطروحه را رسیدگی و در نهایت حکم مقتضی صادر می‌کند.

سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: تحقیقات دادگاه و گزارش ضابطین، حضور آمریکا در جنگ‌ها و تنازعات بین‌المللی را تایید می‌کند. در این پرونده ابلاغیه قانونی برای حضور در جلسه دادگاه برای همه خواندگان از جمله دولت آمریکا ارسال شده است. گرچه ادله مکفی بر حمایت از گروهک‌های تروریستی توسط دولت آمریکا وجود دارد اما دولت مزبور و سایر خواندگان تاکنون لایحه‌ای درخصوص دفاع از خود به دادگاه ارسال نکرده‌اند.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده شهید آرمان علی‌وردی گفت: پرونده مذکور در یکی از شعب دادگاه کیفری یک استان تهران در حال رسیدگی است و ۵ جلسه برای رسیدگی به این پرونده برگزار شده است و جلسات ادامه دارد که به محض اینکه شرایط اطلاع‌رسانی فراهم شد در مورد این پرونده اطلاع‌رسانی می‌شود‌.

ستایشی همچنین درخصوص نتایج سفر هفته گذشته رئیس دستگاه قضا به کرمان گفت: هفته گذشته در ادامه سفر‌های استانی ریاست قوه قضاییه، رئیس و مسئولان عالی قضایی میهمان مردم استان کرمان بودند. در این سفر یک روزه مقام‌های مختلف از قوه قضاییه حدود ۱۱ ساعت به صورت مداوم با ۲۵۶ نفر از مردم در مرکز استان کرمان به صورت چهره به چهره ملاقات و درخواست حدود ۲۰۰ نفر دیگر نیز مورد بررسی قرار گرفت. در سایر شهرستان‌های استان نیز حدود ۷۵۰ نفر از مردم استان با سایر اعضای شورای عالی قضایی ملاقات کردند.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره جزئیات پرونده سرپرست سابق فرمانداری قزوین توضیح داد: این فرد با شکایت شاکی خصوصی به اتهام نشر اکاذیب و به قصد تشویش اذهان عمومی تحت پیگرد قانونی قرار گرفته در این سه پرونده محکومیت صادر شده است. تمامی پرونده‌ها مربوط به دوران قبل از مسئولیت فعلی وی است و در دوران مسئولیت فعلی، تخلفی نداشته و اکنون با استفاده از ظرفیت قانونی آزاد است.

حساسیت قوه قضاییه به سلامت روندهای انتخاباتی

ستایشی همچنین در پاسخ به سوالی درباره سلامت روندهای انتخاباتی اظهار کرد: در حوزه انتخابات به جد پیگیر قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی انتخابات هستیم. سازمان بازرسی کل کشور در اجرای اختیارات داده شده از سوی قانون اساسی مسئولیت نظارت بر حسن اجرا را بر عهده دارد. قوه قضاییه نیز به سلامت روندهای انتخاباتی به شدت حساس است و سلامت اولویت رفتارهای نامزدها است.

صدور کیفرخواست پرونده «یوهان فلودروس»، تبعه سوئدی صادر شد

سخنگوی قوه قضاییه درخصوص آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده «یوهان فلودروس» تبعه سوئدی توضیح داد: پرونده منتهی به صدور کیفرخواست شده و به دادگاه صالح ارسال شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار