انتخابات شورای دانش‌آموزی، تمرین دانش‌اندوزی سیاسی است

بیرجند (پانا) - برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی در مدارس تمرینی برای افزایش آگاهی‌های اجتماعی و سیاسی دانش‌آموزان از سنین پایین است.

کد مطلب: ۱۴۲۰۵۷۱
لینک کوتاه کپی شد
انتخابات شورای دانش‌آموزی، تمرین دانش‌اندوزی سیاسی است

سالهاست که آبان ماه در مدارس کشور شاهد صحنه های پرشوری از جنس انتخابات هستیم.
به خوبی می دانیم که آنچه دانش آموز در یک کار تیمی در مدرسه و در کنار هم سن و سالان خود می آموزد و تأثیر می گیرد بسیار بیشتر از مرور تئوری آن است، بنابراین اهمیت برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی اینجا خود را به رخ میکشد.
جدای از اهداف مشارکتی و گروهی انتخابات شورای دانش آموزی در مدارس، می‌توان به آن به عنوان ایده های آگاهی بخش نگریست، چرا که دانش آموز در این رقابت‌ها با مفاهیمی چون شعار انتخاباتی، تبلیغات، ائتلاف و رأی آشنا می‌شود.
هر دانش آموز توانایی‌های بالقوه‌ای در خودش دارد که می‌تواند در صحنه انتخاباتی و رقابتی شورای دانش آموزی، آن را به مرحله بروز و ظهور برساند.
در این رقابت گروهی، دانش آموزان از سنین پایین با الفبای انتخابات آشنا می شوند تا بتوانند در بزرگسالی برای آینده کشور قدم‌هایی بزرگ از روی آگاهی بردارند.
همچنین در این رقابت ها فضای دوستانه و همکاری میان مسئولان مدرسه و دانش آموزان به وجود می آید که سبب می شود تا علاوه بر افزایش روحیه اعتماد به نفس در دانش آموز، مهارت های ارتباطی او را که در بزرگسالی یک امر ضروری و مهم است نیز ارتقا دهد.
از این رو آموزشگاه تازه تأسیس دکتر داریوش گنجی 5 واقع در شهرک امام علی(ع) بیرجند نیز همانند سایر مدارس در سراسر کشور به برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی پرداخت.
به گفته زهرا محمودآبادی معاون پرورشی این مدرسه، در گفت‌وگو با پانا، شوراهای دانش آموزی یکی از ارکان مهم مدارس هستند.
وی افزود: در راستای تحقق اصل دانش آموز محوری و مشارکت مؤثر دانش آموزان در تصمیم گیری و تصمیم سازی، امسال بیست و ششمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی در مدرسه تازه تأسیس دکتر داریوش گنجی5 برگزار شد.
معاون پرورشی آموزشگاه دکتر داریوش گنجی 5 بیرجند اظهار کرد: این انتخابات با شعار محوری "شورای دانش آموزی پیشران تحقق ایران قوی" به صورت حضوری در محل آموزشگاه برگزار شد.
محمودآبادی بیان کرد: دانش آموزان از ابتدای آبان ماه به منظور بهره مندی از توانمندی‌ها و تقویت اعتماد به نفس و مسئولیت‌پذیری، برای شرکت هرچه مؤثرتر در انتخابات، ترغیب و توجیه شدند.
وی خاطرنشان کرد: 48 نفر از دانش آموزان این آموزشگاه به صورت حضوری ثبت نام کردند و پنج روز قبل از انتخابات با تبلیغ به صورت عکس و پوستر و بیان اهداف و برنامه در مراسم آغازین با رقابتی سالم به تبلیغ پرداختند.
معاون پرورشی آموزشگاه دکتر داریوش گنجی 5 بیرجند با بیان اینکه 24 ساعت قبل از انتخابات، تبلیغات متوقف شد، گفت: دانش آموزان در روز برگزاری با شور و اشتیاق آرای خود را به صندوق انداختند.
محمودآبادی خاطرنشان کرد: در این انتخابات دانش آموزان پایه سوم تا ششم حق رأی و مشارکت داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار