13 آبانی چون سیل

بیرجند (پانا) - راهپیمایی ۱۳ آبان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» دیروز با حضور دانش‌آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم در بیرجند برگزار شد. شعار امسال روز 13 آبان «نظم نوین جهانی با نسل آرمانی» بود. در اولین ساعات، دانش‌آموزان با صدای زنگ استکبارستیزی روز تحصیلی خود را آغاز کردند.

کد مطلب: ۱۴۲۰۵۴۲
لینک کوتاه کپی شد
13 آبانی چون سیل

راهپیمایی با اعلام محدودیت های ترافیکی دیروز در مرکز استان از ساعت ۹ صبح از میدان ابوذر بیرجند آغاز شد و در مسیر خیابان ارتش و خیابان پاسداران به سمت میدان قدس ادامه یافت. اقشار مختلف مردم از دانش آموزانی که با پلاکاردهای رنگی و متنی با محتوا به میدان آمده بودند تا جوانان دانشجو، ورزشکاران، هنرمندان و دیگر اقشار مردمی در مسیر این راهپیمایی ثابت قدم گام برمی داشتند و فریاد حمایت از فلسطین را هم از قلم نینداختند. حمایتی که در مقابل جرثومه استکبار، قدرتی پایان ناپذیر دارد.
13 آبان امسال متفاوت از سال های گذشته هم نوا با کودکان مظلوم نوار غزه، فریاد آزادی خواهی سر می‌دهد و نابودی اسرائیل را در مشت های گره کرده اش، باور دارد.

راهپیمایی امسال بیرجند با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا شد. او در میان صفوف مردم و مسئولان استان حاضر شد و هم صدا با هم شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سر دادند.
از میان جمعیت این شعارها گوش نوازی می کرد؛ «ندای خون شهدا، پیام رهبر ما، مرگ بر اسرائیل»، «حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست»، «هیئت من الذله»، «فلسطین پیروز است، اسرائیل نابود است»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر منافق»، «دست خدا بر سر ماست، خامنه ای رهبر ماست»، «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده»

در این مراسم گروه سرود هزار نفری دانش آموزان با عنوان ما می‌آییم، نغمه دلدادگی دفاع از مردم مظلوم فلسطین را سر دادند. همچنین رجزخوانی و مداحی همرکابی با جبهه مقاومت توسط یکی از شرکت کنندگان در مراسم قرائت شد و جمعیت حاضر او را با شعار حیدر حیدر همراهی کردند.
ایستگاه‌های مختلف سازمان دانش آموزی، غرفه خبرگزاری پانا، غرفه های فرهنگی و نقاشی نیز برای کودکان و نوجوانان توسط دستگاه‌های مختلف در مسیر راهپیمایی دایر شد و بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار