نماینده ولی فقیه در سازمان نهضت سوادآموزی:

خداوند رعب و ترس و وحشت را در قلوب آمریکایی‌ها حاکم کرد و خودشان را باختند

تهران (پانا) - نماینده ولی فقیه در سازمان نهضت سوادآموزی گفت خداوند طبق آیه شریفه «وقذف فی قلوبهم الرّعْب..» رعب و ترس و وحشت را در قلوب این‌ها (آمریکایی‌ها) حاکم کرد و خودشان را باختند.

کد مطلب: ۱۴۱۹۹۲۲
لینک کوتاه کپی شد
خداوند رعب و ترس و وحشت را در قلوب آمریکایی‌ها حاکم کرد و خودشان را باختند

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت یوم الله سیزده آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و روز دانش‌آموز با حضور کارکنان سازمان پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد حضرت امام خمینی(ره) و شهدای گرانقدر، مطالبی را در این خصوص بیان کرد.

حجت‌الاسلام قرائتی در این مراسم ضمن اشاره به آیه دوم سوره حشر «هو الّذی أخْرج الّذین کفروا منْ أهْل الْکتاب منْ دیارهمْ لأوّل الْحشْر ۚ ما ظننْتمْ أنْ یخْرجوا ۖ وظنّوا أنّهمْ مانعتهمْ حصونهمْ من اللّه فأتاهم اللّه منْ حیْث لمْ یحْتسبوا وقذف فی قلوبهم الرّعْب ۚ یخْربون بیوتهمْ بأیْدیهمْ وأیْدی الْمؤْمنین فاعْتبروا یا أولی الْأبْصار» و بیان ترجمه این آیه عظیم الشان «اوست خدایی که کافران اهل کتاب را (یعنی یهود بنی نضیر) برای اولین بار همگی را از دیارشان بیرون کرد و هرگز شما مسلمین گمان نمی‌کردید که آن‌ها از دیار خود بیرون روند و آن‌ها هم حصارهای محکم خود را نگهبان خود از (قهر و انتقام) خدا می‌پنداشتند تا آنکه (عذاب) خدا از آنجا که گمان نمی‌بردند بدان‌ها فرا رسید و در دلشان (از سپاه اسلام) ترس افکند تا به دست خود و به دست مؤمنان خانه‌هاشان را ویران می‌کردند. پس ای هوشیاران عالم! پند و عبرت گیرید.» به تفسیر آیه پرداخت و تفسیر این آیه را در نابودی طاغوت‌ها دانسته و مطالبی را پیرامون تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی بیان کرد.

نماینده ولی فقیه در سازمان نهضت سوادآموزی در ادامه گفت: اگر تقوا داشته باشید، رزقتان از جای دیگر تامین می‌شود. «یرْزقْه منْ حیْث لا یحْتسب...» و همانگونه اگر هم بد باشیم، باز قهر خداوند نصیبمان می‌شود.

وی افزود: شاه به ذهنش خطور نمی‌کرد و آمریکا به ذهنش نمی‌آمد که مردم ایران حتی یک مرتبه، مرگ بر شاه و مرگ بر آمریکا بگویند اما مردم ایران یکصدا مرگ بر شاه و مرگ بر آمریکا گفتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به همان آیه شریفه ادامه داد: «وقذف فی قلوبهم الرّعْب..» خداوند رعب و ترس و وحشت را در قلوب این‌ها (آمریکایی‌ها) حاکم کرد و خودشان را باختند. «یخْربون بیوتهمْ بأیْدیهمْ...» آنچه که خودشان ساخته بودند، خودشان نابود کردند، پرونده‌هایی که خودشان ساخته بودند با دست خود، آن‌ها را خرد کردند و از بین بردند، آمریکایی‌ها از ترسشان همه اسناد را ریختند در دستگاه‌های خرد کن و نخ‌نخ کردند غافل از اینکه بعداً توسط دانشجویان، آن‌ها جمع‌آوری، تفکیک و مرتب شد و اسناد لانه جاسوسی باز سازی شد. «فاعْتبروا یا أولی الْأبْصار» بنابر این باید عبرت گرفت و دست خداوند بسته نیست و از این اتفاقات باید عبرت گرفت.

وی در خاتمه با بیان جملاتی از امام خمینی(ره) گفت: امام راحل فرمودند که شاه، طاغوت است و باید طاغوت برود و به مبارزه با طاغوت پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی به اوضاع امروز دنیا و مظلومیت مردم مظلوم غزّه اشاره کرد و مطالبی را نیز در این خصوص بیان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار