آیین رونمایی از اولین کتاب درسی دانشگاه فرهنگیان:

معلم قرآن، کتاب اخلاق حرفه ای معلم از دیدگاه قرآن تالیف کرد

تهران(پانا) _آیین رونمایی از اولین کتاب درسی دانشگاه فرهنگیان، کتاب اخلاق حرفه ای معلم از دیدگاه قرآن، تالیف حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۰۵۹۹۵
لینک کوتاه کپی شد
معلم قرآن، کتاب اخلاق حرفه ای معلم از دیدگاه قرآن تالیف کرد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان؛ آیین رونمایی از اولین کتاب درسی دانشگاه فرهنگیان با عنوان اخلاق حرفه ای معلم با رویکرد قرآنی (مولفین: حجه الاسلام و المسلمین محسن قرائتی با همکاری عین الله عابدی، مهدی رضایی و احمد دبیری) با حضور حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، سعید غیاثی سرپرست دانشگاه فرهنگیان، اصلاحچی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان ، وحید عالمیان سرپرست معاونت دانشجویی؛ معاونان و مدیران آموزشی، پژوهشی و دانشجویی دانشگاه از ۳۱ استان برگزارشد.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با بیان اینکه تمام سخنرانی هایم را تعطیل کرده ام غیر از حضور در دانشگاه فرهنگیان. خطاب به خانواده بزرگ دانشگاه فرهنگیان، اظهار داشت: شما در گنج نشسته اید قدر خودتان را بدانید. معلمی را شغل ندانید.

وی ادامه داد: ایت الله گلپایگانی این مرجع عظیم الشان شیعه به من گفتند معلم قوی بشوید. گفتند اگر اصول عقاید را به نوجوانان بگویید، امام زمان( عج) راضی تر از شما است تا مرجع شوید.

این استاد اخلاق در ادامه به اهمیت جایگاه معلمی پرداخت و افزود: من ۴ ساعت تدریس در مدرسه را بر بالاترین پست و مقام در کشور ترجیح میدهم. سرمایه ترین ادمهای کشور معلمان هستند. شما انسان میسازید. سرمایه داران طلا و خانه و ماشین دارند، شما انسان و نسل نو دارید.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی به توصیه هایی به معلمان آینده پرداخت و افزود: دنبال علم بی خاصیت نروید. مدرسه موفق، مدرسه ای است که دانش اموزانش نمازخوان تر شوند و رابطه معلم و شاگرد باید عاطفی باشد و معلم باید برای هدایت دانش آموزانش سوز داشته باشد.

وی خطاب به مسئولان دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: کتاب های درسی تربیت معلم باید تجربه های ۳۰ ساله معلمان باشد. پژوهش ها باید مشکلات جامعه را رفع کند. به دانش اموزان یاد بدهید آزادانه نظر بدهند.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در خصوص کتاب تالیف شده، اظهار داشت: کتاب تالیف شده بخشی از ایات قران است که هویت ساز است. معلمان به گفتگوی خصوصی، توجه به رفتار و کردار خودشان، کرامت، وقت شناسی و ... توجه ویژه کنند. برای امنیت، حقوق، مسکن، کتاب از ایات قران نوشته ایم و نیاز بود تربیت معلم نیز کتابی در خصوص قرآن و اخلاق داشته باشند.

وی ادامه داد: کمک به این کتاب، کمک به قران است. تفسیر قران را مطالعه کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار