وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

نگاه وزارت ارشاد حل مسائل صنفی، معیشتی و جهت‌گیری‌های فرهنگ و هنر است

بیرجند (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت نگاه وزارت ارشاد حل مسائل صنفی و معیشتی، تأمین زیرساخت‌ها و مهم‌تر از همه جهت‌گیری‌های فرهنگ و هنر است.

کد مطلب: ۱۴۱۹۵۳۰
لینک کوتاه کپی شد
نگاه وزارت ارشاد حل مسائل صنفی، معیشتی و جهت‌گیری‌های فرهنگ و هنر است

محمد مهدی اسماعیلی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان ضمن ابلاغ سلام رئیس جمهور، اظهار کرد: در استان خراسان جنوبی با حمایت و ارشادهای نماینده ولی‌فقیه و پشتیبانی استاندار، گام‌های خوبی طی دو سال اخیر در حوزه فرهنگ برداشته شده است.

محمد مهدی اسماعیلی با بیان اینکه تلاش کردیم فضایی برای شکوفایی استعدادهای هنرمندان در بخش‌های مختلف فراهم کنیم تا همه فرصت کنشگری مثبت در حوزه فرهنگ را داشته باشند، افزود: نگاه دولت در حوزه فرهنگ، نگاهی در عرض سایر فعالیت‌ها نیست بلکه فرهنگ زیربنای کار ماست و توقع هم از رئیس جمهور همین است.

وی با اشاره به اینکه در دولت فعالیت‌های هنری از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود اما همه دستگاه‌ها همکار ما در توسعه و گسترش فرهنگ هستند، افزود: امروز نظام اسلامی به صورت عریان و دقیق با دشمنان خارجی در حوزه فرهنگ درگیر است و اگر فتنه سال گذشته را مرور کنید این اتفاق را به راحتی می‌توانید مشاهده کنیم که دشمن دقیقا در حوزه فرهنگ ایستاد و چهره‌هایی هم که به عنوان سرآمدان جریان رقیب ظهور و بروز پیدا کردند و در مقابل انقلاب و مردم ایستادند که سابقه فعالیت‌های هنری داشتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: ما بدون اینکه از این مسئله گزندی به حوزه فرهنگ و هنر کشور وارد شود، این تهدید را به فرصت حضور چهره‌های انقلابی و بیان و نمایش فعالیت‌های انقلابی تبدیل کردیم و الحمدالله مسیر حوزه فرهنگ و هنر با یک نگاه متعالی در حال حرکت است.

اسماعیلی ادامه داد: نگاه وزارت ارشاد حل مسائل صنفی و معیشتی، تأمین زیرساخت‌ها و مهمتر از همه جهت‌گیری‌های فرهنگ و هنر است که بایستی متناسب با جهت‌گیری‌های کلان انقلاب اسلامی باشد و این محور فعالیت ماست که دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی با مردمی انقلابی و جامعه شاخص اهل علم و ایمان رو به رو هستیم، افزود: طی جلساتی با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه این استان، دغدغه‌ها و مطالبات خود در حوزه فرهنگ و هنر را مطرح کردند و ما هم قول دادیم بخش مهمی از این توقعات را برآورده کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه اختصاص بودجه خاص به شورای فرهنگ عمومی استان‌ها به زودی محقق می‌شود، بیان کرد: مطالبات مردم خراسان جنوبی در حوزه فرهنگ فردا ۱۴ آبان در مجمع عمومی شورای فرهنگ عمومی به رئیس جمهور ارائه خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار