مروری بر اخبار اجتماعی در هفته‌ای که گذشت؛

از تغییرات گواهینامه‌های رانندگی تا اعلام جرم علیه ۷ سلبریتی

تهران (پانا) - اعلام جرم دادستانی تهران علیه ۷ سلبریتی‌، تسهیلات ویژه به مشمولان فارغ‌التحصیل پایه دوازدهم، تغییرات جدید گواهینامه‌های رانندگی، اعلام جزئیات اولین آزمون استخدامی معلولان و اعلام جزئیات آزمون اختصاصی تربیت معلم بخشی از خبرهای مهم حوزه اجتماعی بود در هفته‌ای که گذشت.

کد مطلب: ۱۴۱۸۵۹۹
لینک کوتاه کپی شد
از تغییرات گواهینامه‌های رانندگی تا اعلام جرم علیه ۷ سلبریتی

در دومین هفته از آبان ماه امسال اخبار متعددی در حوزه اجتماعی خبرگزاری پانا منتشر شد که در ادامه مروری بر مهم‌ترین رویدادهای این حوزه را می‌خوانید:

تسهیلات ویژه به مشمولان فارغ‌التحصیل پایه دوازدهم

در هفته‌ای که گذشت سردار تقی مهری، رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: مشمولان فارغ‌التحصیل پایه دوازدهم سال ۱۴۰۱ که در نیم سال دوم بهمن ماه ۱۴۰۲ مورد پذیرش دانشگاه قرار گرفته‌اند، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام دانشگاه اقدام کنند. وی اظهار کرد: در راستای ارائه تسهیلات ویژه به مشمولان فارغ‌التحصیل پایه دوازدهم سال ۱۴۰۱ که از طریق سازمان سنجش و یا مرکز آزمون دانشگاه آزاد در نیم سال دوم (بهمن ماه) ۱۴۰۲ مورد پذیرش دانشگاه‌ها قرار گرفته‌اند، می‌توانند بدون هیچ دغدغه‌ای نسبت به ثبت نام قطعی در دانشگاه اقدام کنند و غایب محسوب نمی‌شوند.

تغییرات جدید برای گواهینامه‌های رانندگی

همچنین سردار سید کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور فراجا در هفته‌ای که گذشت، تغییرات جدید گواهینامه‌های رانندگی را تشریح کرد و گفت: براساس کنوانسیون ژنو گواهینامه رانندگی رانندگی کشورمان در ۷۲ کشور دیگر معتبر است و در مورد پذیرش گواهینامه در ۱۳ کشور نیز درحال رایزنی و پیگیری هستیم. در همین راستا نیز تصمیم گرفتیم تا برای متقاضیان گواهینامه دو زبانه صادر کنیم. الزامی در دریافت گواهینامه دو زبانه وجود ندارد و به زودی سامانه درخواست آن فعال می‌شود.

وی همچنین از اجرای طرح رنگ‌بندی گواهینامه‌ها خبر داد و اظهار کرد: گواهینامه سفید برای رانندگان خوب، گواهینامه نقره‌ای برای رانندگان خیلی خوب و گواهینامه طلایی برای رانندگان عالی صادر می‌شود. البته ابن طرح فقط در رنگ‌بندی خلاصه نمی‌شود و یکسری تسهیلات نیز برای این رانندگان در نظر گرفته خواهد شد که از جمله آن می‌توان تخفیف در جرایم قبلی و ... اشاره کرد که البته نیازمند تصویب مجلس است.

جلسه ستاد گرد و غبار در جوار تالاب خشکیده هامون

علی سلاجقه، رئیس سازمان محیط زیست کشور در هفته‌ای که گذشت، به همراه رئیس منابع طبیعی کشور و جمعی از مسئولان سیستان و بلوچستان از بستر تالاب خشکیده هامون بازدید کردند و شانزدهمین جلسه ستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار با حضور نمایندگانی از تمام دستگاه‌های مسئول نیز در این استان برگزار شد.

دستگیری اعضای شبکه سازمان‌یافته قاچاق دارو

در هفته‌ای که سپری شد، رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه از دستگیری اعضای شبکه سازمان‌یافته قاچاق دارو در پایتخت خبر داد. حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی گفت: اعضای شبکه سازمان‌یافته قاچاق دارو در شش نقطه از استان تهران، به‌صورت همزمان طی اقدامات فنی و اطلاعاتی و در عملیاتی غافلگیرانه پس از رصد اطلاعاتی صورت گرفته، توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضاییه شناسایی و دستگیر شدند.

اعلام جزئیات ثبت‌نام کنکور اختصاصی تربیت معلم

علی صدر، سرپرست معاونت آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور جزئیات نحوه پذیرش شامل زمان ثبت‌نام وآزمون رشته‌های تحصیلی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۳ را تشریح کرد و گفت: متقاضیانی که مایل به ثبت‌نام در این رشته‌ها هستند، لازم است هم‌زمان با شروع ثبت‌نام نوبت اول آزمون سراسری سال 1403 از تاریخ 21 آبان تا 27 آبان 1402 از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور برای ثبت‌نام اقدام کنند. صدر خاطرنشان کرد: این آزمون برای همه متقاضیان اعم از متقاضیان نوبت اول آزمون سراسری و متقاضیان رشته‌های تحصیلی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی در روزهای پنجشنبه و جمعه 6 و 7 اردیبهشت ماه سال 1403 برگزار خواهد شد.

اعلام جرم دادستان تهران علیه ۷ سلبریتی و یک فعال رسانه‌ای

دادستان تهران در هفته‌ای که گذشت به اتهام نشر اکاذیب رایانه‌ای و نشر مطالب بدون سند علیه هفت سلبریتی و یک فعال رسانه‌ای اعلام جرم کرد و برای آن‌ها پرونده قضایی تشکیل داد.

همچنین دادستان تهران به دلیل انتشار مطالب بدون سند و خلاف واقع، علیه یک کانال تلگرامی و سه شخص دیگر اعلام جرم کرد. قوه قضاییه اعلام کرد: با انتشار مطالبی کذب، بدون سند و خلاف واقع از سوی کانال تلگرامی روزآروز، صادق زیباکلام، سارا معصومی و میلاد علوی، دادستان تهران علیه این افراد اعلام جرم کرد.

جذب بیش از 4 هزار نفر در اولین آزمون استخدامی ویژه معلولان

قرار است اولین آزمون استخدامی ویژه معلولان کشور برگزار شود و به گفته علی‌محمد قادری، رئیس سازمان بهزیستی کشور الزامات قانونی در حوزه‌های مناسب‌سازی، اشتغال، بهداشت، استخدام و ... پیگیری و گوشزد شده و مقرر شده است تا قبل از ۱۲ آذر، با هم‌افزایی که در این جلسه است، مقدمات جذب حداقل ۴۰۳۳ نفر را در دستگاه‌ها رقم زده شود.

وی افزود: قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت راهبردها را برای به کارگیری جامعه نخبگانی مشخص می‌کند و آنچه سازمان بهزیستی میان خودش و سازمان اداری و استخدامی برقرار کرده است برگرفته از نگاه آرمانی و باور قلبی است که همکاران در سازمان اداری و استخدامی داشته‌اند و آرایش جدید اداری به خود گرفته و امروز حرف از برگزاری آزمون اختصاصی افراد دارای معلولیت در کشور مطرح می‌شود و آزمون مستقلی تا پایان سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

راه‌اندازی «مرکز ملی مدیریت و رصد حوادث کشور»

در هفته‌ای که گذشت، یعقوب سلیمانی، دبیر کل جمعیت هلال احمر از به بهره برداری رسیدن مرکز ملی مدیریت و رصد حوادث کشور توسط هلال‌احمر تا پایان سال خبر داد و گفت: با همکاری وزارت دفاع در حال ساخت و تجهیز مرکز ملی مدیریت و رصد حوادث کشور با رعایت بالاترین استاندارها هستیم که تا پایان سال این مرکز مهم و حیاتی هم در ستاد جمعیت راه اندازی خواهد شد تا در حوادث احتمالی اصل وحدت فرماندهی و یکپارچگی در جمعیت کاملا حفظ شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار