در سومین جلسه شورای ملی زنجیره ارزش راهبردی تاکید شد؛

تاکید بر هدفگذاری روشن و شفاف برای زنجیره های ارزش راهبردی استان ها

بجنورد (پانا)_ سومین جلسه شورای ملی زنجیره ارزش راهبردی با حضور وزیر اقتصاد کشور و مشارکت استانداران سراسر کشور و سایر مسؤلان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۱۸۱۹۸
لینک کوتاه کپی شد
تاکید بر هدفگذاری روشن و شفاف برای زنجیره های ارزش راهبردی استان ها

احمد وحیدی وزیر کشور در این جلسه بر هدفگذاری روشن و شفاف برای زنجیره های ارزش راهبردی استان ها با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود تاکید کرد.

وحیدی گفت: در زنجیره ارزش راهبردی هدف این است تا پاسخ های روشن به مسائل داده شود و طرح زنجیره ارزش راهبردی برای حل یک مسئله‌ واگرایی صنعتی و کسب و کاری است.

وی گفت: باید ثروت زایی را در انتهای زنجیره در نظر بگیریم و زنجیره‌ای را تعریف کنیم که اقتصاد ملی و محلی را توسعه دهد.

در این جلسه زنجیره شیلات، بادام، برق خورشیدی و ... ارائه و در مورد موضوعات مختلف پیرامون این زنجیره ها بحث و تبادل نظر شد.

استاندار خراسان شمالی نیز در بخش استانی این جلسه در جمع مسئولین استانی حاضر در این وبینار بر اهمیت تکمیل زنجیره های ارزش تولیدات استان تاکید کرد و گفت: زنجیره های ارزش راهبردی استان با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های استان در حوزه های مختلف در دستور کار قرار گیرد تا با تکمیل آن زمینه رشد تولید و ایجاد ارزش افزوده در استان فراهم گردد.

متعاقب آن، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی نیز با ارائه گزارشی با بیان اینکه در استان ۱۳ زنجیره ارزش شناسایی شده است، افزود: دو زنجیره ارزش فرش و گوشت قرمز با اولویت از سوی استان به دبیرخانه راهبردی زنجیره ارزش کشور معرفی و با آن موافقت شده است همچنین مدیر زنجیره گیاهان دارویی استان نیز معرفی شده و مراحل تکمیل آن در حال انجام است.

وی افزود: با وجود ظرفیت های خوبی که در زمینه فولاد در استان وجود دارد، وزارت کشور تاکید داشتند تا در این زمینه نیز ورود پیدا کنیم که استان در این خصوص نیز اقدام کرده است.

خبرنگار: زهرا وظیفه شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار