رحمانی در گفت‌وگو با پانا:

حضور زنان اثرگذار و توانمند در مجلس ضروری است

بیش از ۶۰ درصد مشارکت‌کنندگان در انتخابات خانم‌ها بوده‌اند

تهران (پانا) - نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس با بیان اینکه حضور زنان اثرگذار، فرهیخته و توانمند یک ضرورت در مجلس است، گفت زنان توانمندی که در بستر گفتمان انقلاب اسلامی رشد کرده‌اند باید به مجلس راه یابند.

کد مطلب: ۱۴۱۷۶۱۱
لینک کوتاه کپی شد
حضور زنان اثرگذار و توانمند در مجلس ضروری است

پارمیدا یاوری - فاطمه رحمانی در گفت‌وگو با پانا در خصوص سهم زنان از جمع کل ثبت‌نام‌کنندگان برای انتخابات مجلس دوازدهم، اظهار کرد: «خانم‌ها همیشه نقش پررنگی در انتخابات داشته‌اند که این نقش به معنای مشارکت آنهاست. بیش از 60 درصد مشارکت‌کنندگان در انتخابات خانم‌ها بوده‌اند.»

وی با بیان اینکه قطعاً حضور خانم‌ها در مجلس باید پررنگ باشد، افزود: «زنان توانمندی که در بستر گفتمان انقلاب اسلامی رشد کرده‌اند باید به مجلس راه یابند. ضمن اینکه در کلیت قانونگذاری موثر هستند، طبق فرمایش مقام معظم رهبری، زنان خودشان باید مشکلاتشان را حل کنند.»

نماینده مشهد و کلات در مجلس گفت: «زن محور خانواده است بر همین اساس قانونگذاری در حوزه خانواده باید از دید نمایندگان خانم بررسی شود.»

وی تاکید کرد: «حضور اثرگذار زنان فرهیخته و توانمند و اندیشمند یک ضرورت در مجلس است. به نظر می‌رسد نسبت امروز زنان به مردان در مجلس نسبت کمی است. خانم‌ها باید براساس شایستگی به مجلس وارد شوند تا برآیند کار مجلس راهگشا باشد.»

رحمانی ادامه داد: «نمایندگان خانم در مجلس یازدهم تلاش خود را کردند تا صدای زنان جامعه باشند. لایحه امنیت بانوان بسیار مهم بود که امروز کلیات آن تصویب شده و مواد آن بررسی می‌شود اما در مجموع تا جایگاه مطلوب فاصله داریم در هر صورت به لحاظ کنشی و اثر عملی این مجلس دستاوردهایی خوب و عملکرد مناسبی داشته است.»

وی ضمن اشاره به لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات، بیان کرد: «باید برای ایجاد بستر مشارکت تلاش شود. قدری از مشکلات مردم باید کاهش یابد تا شاهد مشارکت حداکثری باشیم. امیدآفرینی و امیدزایی حائز اهمیت است که باید مدنظر قرار گیرد. همچنین بسیاری از کارها درست تبیین نشده است که باید برای مردم تبیین شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار