مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان:

مرحله اول طرح ارزش مالکانه با تخصیص 10 درصد از دارایی‌های صندوق اجرا می‌شود

تهران (پانا) - مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به اینکه ارزش مالکانه قبلا مفهومی بیش نبود، گفت صندوق ذخیره فرهنگیان امروز در مرحله انعکاس واقعیت‌های ارزش مالکانه به معلمان قرار دارد زیرا در سطح کلان به وعده‌های خود عمل کرده و منتظر زمان مناسب برای تقدیم این سهام به بازنشستگان است.

کد مطلب: ۱۴۱۷۵۲۰
لینک کوتاه کپی شد
مرحله اول طرح ارزش مالکانه با تخصیص 10 درصد از دارایی‌های صندوق اجرا می‌شود

به گزارش صندوق ذخیره فرهنگیان، حمیدرضا نجف‌پورکردی در نشست خبری روز یکشنبه 7 آبان ماه 1402 در جمع اصحاب رسانه با اعلام این خبر، افزود: ارزش مالکانه در سطح کلان به مرحله اجرا رسید و نمونه‌ها را در اختیار فرهنگیان قرار دادیم. ارزش مالکانه از حیث کارشناسی و مهندسی مالی بررسی شد و هر معلم می‌داند چه میزان سهم از دارایی‌های صندوق دارد.

وی تصریح کرد: فرهنگیان بیش از ۲۸ سال در انتظار ارزش مالکانه بودند و در ۱۲ گذشته نیز وعده اجرای آن را شنیدند، اما امروز اعلام می‌کنیم که ارزش مالکانه به مرحله نهایی رسیده است و همه ذی‌نفعان از سود واقعی سرمایه‌گذاری خود آگاه می‌شوند.

مدیرعامل صندوق اظهار داشت: در گام اول وعده دادیم حدود ۱۰ درصد از دارایی‌های صندوق را در قالب یک شرکت بورسی تقدیم کنیم. همچنین سهم هر فرهنگی از دارایی‌های موسسه تعیین شد که براساس میزان واریزی و مدت عضویت هر فرد محاسبه شده است. بنابراین ممکن است به یک معلم ۱۰ سهم و یک معلم ۲۰ هزار سهم تخصیص پیدا کنید.

نجف‌پورکردی با اشاره به اینکه منتظر زمان مناسب برای تقدیم این سهام به بازنشستگان هستیم، گفت: یکی از شاخصه‌های مهم برای تعیین زمان مناسب، وضعیت بورس است. از جمله دیگر شاخص ها، شاخص‌های اقتصاد کلان و هماهنگی حداکثری است تا ارزش خوبی برای معلمان خلق شود. امیدواریم به‌زودی سهام را تقدیم معلمان کنیم.

وی اظهار کرد: موضوع مدیریت ریسک و بازده برای ما بسیار مهم است و در این راستا زیرساخت‌های لازم ایجاد شده است تا فرهنگیان بهره حداکثری دریافت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار