نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان ایلام:

مدیران مدارس همکاران فرهنگی غیرعضو را به عضویت در صندوق ذخیره فرهنگیان ترغیب کنند

ایلام (پانا) - نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان در استان ایلام عنوان کرد مدیران مدارس همکاران فرهنگی غیرعضو را به عضویت در صندوق ذخیره فرهنگیان ترغیب کنند.

کد مطلب: ۱۴۱۷۶۰۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیران مدارس همکاران فرهنگی غیرعضو را به عضویت در صندوق ذخیره فرهنگیان ترغیب کنند

جبار قبادبیگی، نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان در استان ایلام با بیان اینکه فرهنگیان بخش بزرگی از بدنه کارمندان دولت را تشکیل می‌دهند و توجه به رفاه و ارتقا سطح معیشتی آنان نقش مهمی در سلامت جامعه دارد، اظهار کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان با همین هدف سال ١٣٧٣ بر اساس تبصره ۶۳ برنامه دوم توسعه تاسیس شد.

وی گفت: تولید و افزایش سرمایه و ثروت برای تقویت توان مالی و ارتقای وضعیت معیشتی و رفاهی فرهنگیان در دوران اشتغال و بازنشستگی و نیز ایجاد فرصت جهت زمینه های مشارکت فرهنگیان در فعالیت های اقتصادی از اهم اهداف این موسسه است.

نماینده موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به مزایای عضویت در موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان افزود: بهره‌مندی اعضا از واریز سهم دولت و نیز استفاده از خدمات رفاهی در زمینه‌های مختلف و بهره‌مندی از سود حاصل از فعالیت شرکت‌های تابعه موسسه از جمله مزایای عضویت در این صندوق است.

قبادبیگی تاکید کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان طبق قانون اجازه دارد برای سرمایه‌گذاری، مشارکت یا عاملیت در حوزه‌های بانکی، تولیدی، خدماتی، تجاری، مالی، عمرانی، فرهنگی و…اقدام کند و از این طریق منافع اقتصادی فرهنگیان را تامین کند.

وی تصریح کرد: هدف اصلی صندوق ذخیره فرهنگیان این است که دارایی معلمان را سرمایه‌گذاری کند و بخشی از دغدغه مالی دوران بازنشستگی آن‌ها را از محل این صندوق تامین کند.

وی در مورد فرآیند عضویت گفت: دانشجو معلمان غیرعضو، نیرو های جدیدالاستخدام و همکارانی که تاکنون عضو نشده اند می توانند به واحد تعاون و امور رفاهی ادارات محل خدمت مراجعه و در این خصوص اقدام کنند.

قبادبیگی بر ضرورت اطلاع رسانی مدیران مدارس به همکاران فرهنگی برای عضویت یا افزایش سهم عضویت در صندوق ذخیره فرهنگیان استان تاکید کرد و افزود: همکاران عضو می توانند بر اساس ضوابط مقرر میزان سهم الشرکه خود را تا ۵ درصد افزایش دهند تا معادل آن از سهم دولت و سود آن بهره مند شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار