بازدید سرزده رئیس دادگستری خراسان‌شمالی از حوزه قضایی بام و صفی آباد

بجنورد(پانا) - رئیس کل دادگستری استان خراسان‌شمالی بطور سرزده ابتدا از حوزه قضایی بام و صفی آباد و سپس دادسرای عمومی و انقلاب اسفراین بازدید کرد و روند انجام امور و عملکرد این مجموعه‌ها را در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داد.

کد مطلب: ۱۴۱۶۷۶۰
لینک کوتاه کپی شد
بازدید سرزده رئیس دادگستری خراسان‌شمالی از حوزه قضایی بام و صفی آباد

حجت الإسلام والمسلمین براتی زاده، اطاله دادرسی را همچنان بعنوان مهمترین نگرانی و ابرچالش دستگاه قضایی برشمرد و در جریان گفتگو با رئیس دادگاه عمومی بام و صفی آباد به مهمترین علل و عوامل مؤثر در بروز این معضل اشاره و خاطرنشان کرد: طبق بررسی های معمول بخشی از مبانی شکل گیری اطاله دادرسی در جریان رسیدگی به پرونده های قضایی از وجود تأخیرهای نامتعارف در ارائه نظریات کارشناسی نشأت می گیرد و متأسفانه این عامل طور مستقیم و غیرقابل انکار در بروز چنین وضعیتی نقش آفرینی می کند.

مقام عالی قضایی استان در ادامه به تلاش ها و پیگیری های مجدانه و مؤثر دستگاه قضایی برای رفع مشکلات این حوزه اشاره و از جذب و بکارگیری قریب به یکصد کارشناس رسمی دادگستری در آینده نزدیک خبر داد.

وی اظهار کرد: با اضافه شدن قریب الوقوع این تعداد از کارشناسان در حوزه های مختلف می توان امیدوارانه به آینده نگاه کرد و با ساماندهی و رفع مشکلاتی که از این عامل ناشی می شود روند رسیدگی های قضایی تسریع گردد و شاخص های عملکردی مرتبط با آن بطور محسوس و قابل ملاحظه ای بهبود یابد.

براتی زاده با اشاره به ظرفیت بالای حوزه قضایی بام و صفی آباد در راستای گسترش فرهنگ مصالحه و بهبود آمار صلح و سازش و همچنین پیگیری و اجرای سیاست ها و برنامه های دستگاه قضایی در راستای پیشگیری از وقوع جرم گفت: خوشبختانه طی چند سال اخیر میزان متوسط مصالحه در پرونده های دارای قابلیت صلح و سازش در استان از میانگین کشوری بیشتر است و شهرستان بام و صفی آباد نیز در این خصوص نمره قبولی گرفته و کارنامه خوبی دارد. با این وجود شایسته است از توانمندی های موجود بیشتر و بهتر از گذشته استفاده شود.

مقام عالی قضایی استان با اشاره به نقش ارزشمند ائمه جمعه و جماعات در راستای گسترش فرهنگ صلح و سازش و پیشگیری از وقوع جرائم و کاهش میزان آسیب های اجتماعی از تلاش های رئیس حوزه قضایی بام و صفی آباد در مسیر تعامل بخشی مثبت و سازنده و جلب مشارکت این دو نهاد مهم و ارزشمند در این مسیر و بعلاوه کاهش حجم ورودی پرونده های قضایی به شعب و محاکم و پیشبرد بهتر اهداف و برنامه های دستگاه قضایی قدردانی کرد.

حجت الإسلام والمسلمین براتی زاده روند دادرسی در شعب را نیز مورد بررسی قرار داد و ضمن ملاحظه تعدادی از پرونده های جریانی، مختومه و زندانی دار و سوابق مکاتبات و استعلامات صورت گرفته، نکات و بایسته های لازم را حسب مورد به قضات رسیدگی کننده و کارکنان اداری متذکر شد.

گفتگوی اختصاصی طی ملاقات چهره به چهره با تعدادی از مراجعین از مهمترین نکات این سفر و پایان بخش برنامه های رئیس کل دادگستری استان طی این سفر بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار