رئیس کل دادگستری خراسان شمالی:

وضعیت زود بازدهی مشاغل خانگی استان، از حیث ساختاری رضایت‌بخش نیست

بجنورد (پانا ) - رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در حاشیه بازدید از یک کارگاه تولیدکننده تابلوفرش، از ورود دستگاه قضایی در راستای ساماندهی و رفع موانع و مشکلات فراروی تولیدکنندگان مشاغل خانگی در استان گفت وضعیت زود بازدهی مشاغل خانگی استان، از حیث ساختاری رضایت‌بخش نیست.

کد مطلب: ۱۴۱۰۷۱۹
لینک کوتاه کپی شد
وضعیت زود بازدهی مشاغل خانگی استان، از حیث ساختاری رضایت‌بخش نیست

حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی، ضمن بازدید میدانی از یک کارگاه تولیدکننده تابلوفرش در شهرستان بجنورد،طی گفتگوی اختصاصی با مدیر این واحد تولیدی، بطور کلی ابعاد مختلف مشکلات و موانع پیش روی تولیدکنندگان مشاغل خانگی در استان را مورد بررسی قرار داد.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی استان با تشکیل ستاد استانی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی همواره تلاش می کند زمینه های سرمایه گذاری و تولید در استان تسهیل و تسریع شود؛به وضعیت مشاغل خانگی و بنگاه های تولیدی زودبازده در خراسان شمالی اشاره و اظهار کرد: علیرغم وجود ظرفیت ها و فرصت های پیش رو و زودبازدهی مشاغل خانگی، وضعیت استان از حیث ساختاری در این حوزه چندان رضایت بخش نیست.

مقام عالی قضایی استان تصریح کرد: بطور قطع و یقین این قبیل مشاغل می تواند در سطوح مختلف به اقتصاد استان کمک نمایند بطوریکه می توان امیدوار بود تا با اشتغال زایی مناسب، موجبات رشد اقتصادی و توسعه پایدار در استان خراسان شمالی بیش از پیش فراهم گردد.

براتی زاده همچنین به نقش بانوان در توسعه دامنه فعالیت مشاغل خانگی در استان اشاره و ضمن پررنگ توصیف کردن این جایگاه خاطرنشان کرد:باید این نقش و ظرفیت مهم و ارزشمند به ویژه برای بانوان خانه دار جدی گرفته شود و مسؤولان نیز حمایت های لازم را در این مسیر اعمال کنند.

وی در ادامه در خصوص مشکلات مبتلابه یک بانوی تولیدکننده تابلوفرش در استان گفت: بنا به اظهارات مدیر این کارگاه، رشد تولید در این مجموعه به علت وجود برخی مشکلات حقوقی و قضایی با اختلال مواجه شده و صرفنظر از اتخاذ تصمیمات قضایی و صدور رأی در خصوص این موضوع، تلاش می کنیم انجام مذاکرات اصلاحی را کماکان در اولویت و دستور کار خود قرار دهیم تا إن شاء اله تمهیدات و شرایطی فراهم گردد که این مسأله و اختلافات به طور مسالمت آمیز و در کوتاه ترین زمان ممکن حل و فصل گردد.

براتی زاده ضمن تأکید مضاعف بر ضرورت عملیاتی سازی شعار سال1402 و تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری(حفظ الله تعالی) و توجه به توصیه ها و رهنمودهای رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: با توجه به وجود انگیزه فراوان و عزم و اراده جدی مدیر این واحد تولیدی در خصوص افزایش توانمندی و بالابردن ظرفیت تولید محصولات خود بطور جدی این موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری خواهیم کرد.

احمدزاده، مدیر کارگاه تولیدتابلوفرش نیز ضمن قدردانی از تلاش ها و پیگیری های رئیس کل دادگستری استان در جهت رفع مشکلات این مجموعه، نقش دستگاه قضایی را در راستای حمایت از تولید و سرمایه گذاری در استان بسیار مثبت و سازنده ارزیابی کرد.

خبرنگار: مرضیه سعیدی برجی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار