طرح ملی پیشگیری از پوسیدگی دندان دانش‌آموزان در شهرستان‌های استان تهران آغاز شد

تهران (پانا) - طرح ملی پیشگیری از پوسیدگی دندان دانش‌آموزان با حضور مسئولان وزارتی و استانی در دبستان محدثه شاهد ورامین در شهرستان‌های استان تهران آغاز شد.

کد مطلب: ۱۴۱۶۲۷۲
لینک کوتاه کپی شد
طرح ملی پیشگیری از پوسیدگی دندان دانش‌آموزان در شهرستان‌های استان تهران آغاز شد

به گزارش روابط عمومی معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش؛ آیین آغاز طرح ملی پیشگیری از پوسیدگی دندان دانش‌آموزان سراسر کشور و رونمایی از کاربرگ‌های آموزشی پیشگیری از پوسیدگی دندان با حضور اعظم گودرزی (مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش)، حمیدرضا علیان‌زادگان (مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام(ره))، حسین بابویی (مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آمزوش و پرورش)، رضا امیدی قنبری (معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران)، علی‌محمد مزیدلو (رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل)، مدیر آموزش و پرورش ورامین و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی در دبستان محدثه شاهد ورامین برگزار شد.

گودرزی در این مراسم بر اهتمام آموزش و پرورش به آگاهی‌بخشی در حوزه سلامت دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت: مساله بهداشت دهان و دندان دانش‌آموزان در دوره ابتدایی، امری جدی است که در این طرح تا حد مطلوبی پیگیری می‌شود و یقین داریم این روش‌های نوین پیشگیری به کاهش شاخص پوسیدگی کمک شایانی خواهد کرد.

علیان‌زادگان نیز در ادامه بیان کرد: پوسیدگی دندانِ دانش‌آموزان اغلب در سن 8 سالگی یعنی در پایه دوم ابتدایی اتفاق می‌افتد که در همین راستا کاربرگ‌هایی برای 3 گروه دانش‌آموزان، والدین و معلمان طراحی شده است.

همچنین رضا امیدی قنبری معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در حاشیه آیین افتتاح طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان گفت: علاوه بر طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان که از امروز آغاز شد، طرح‌های مشترک دیگری با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دست اقدام است که طرح وارنیش (فلورایدتراپی)، طرح آموزش‌های دوران بلوغ، طرح مکمل‌یاری و دیگر برنامه‌ها از این دست موارد است.

وی در ادامه در خصوص تجهیزات مدارس در حوزه سلامت عنوان کرد: در سال تحصیلی گذشته، هزار اتاق بهداشت در شهرستان‌های استان تهران تجهیز شد و امسال نیز اعتبارات لازم در این زمینه جذب شده و امیدواریم با ارتقای شاخص سلامت دانش‌آموزان، هدف نهایی مد نظر سند تحول بنیادین در این حوزه محقق شود.

در ادامه این مراسم از خانواده شهید خانی از شهدای قیام ۱۵ خرداد و نیز محمد مهماندوست از شاهدان زنده این واقعه تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار