سرمربی تیم ملی کشتی آزاد:

چرخه انتخابی تیم ملی کشتی برای المپیک ‌تغییر می‌کند

رنگرز: تنها به چهره‌های شاخص فرصت المپیک را می‌دهیم‌

تهران (پانا) - نشست خبری سرمربیان تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرهنگی کشورمان درباره عملکرد این تیم‌های در رقابت‌های قهرمانی جهان در ترکیه و بازی‌های آسیایی هانگژو صبح امروز در فدراسیون کشتی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۱۵۲۳۲
لینک کوتاه کپی شد
چرخه انتخابی تیم ملی کشتی برای المپیک ‌تغییر می‌کند

‌پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در نشست خبری سرمربیان تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرهنگی اظهار داشت: قرار است همه با هم به تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی برای حضوری مقتدر در المپیک پاریس کمک کنیم. نباید به حواشی دامن بزنیم، رسانه یار کاروان کشتی ایران اعزامی به المپیک باشد.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان افزود: برای کسب سه سهمیه آخر برای شرکت در المپیک پاریس می‌جنگیم، زیرا در مسابقات انتخابی المپیک گذشته سه سهمیه المپیک را کسب کردیم.

چرخه انتخابی تیم ملی برای سال المپیک دچار تغییر خواهد شد

درستکار تأکید کرد: چرخه انتخابی تیم ملی برای سال المپیک دچار تغییر خواهد شد، امثال یونس امامی و امیر‌حسین زارع قبل از بازی‌های آسیایی عنوانداران جهان و المپیک را و اروپا را شکست داده‌اند و در برخی اوزان هم در بازی‌های آسیایی شکست خوردیم.

ظرف ۱٠ روز آینده چرخه نهایی انتخاب تیم ملی آغاز می‌شود‌

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان با اشاره به اینکه ظرف ۱٠ روز آینده چرخه نهایی انتخاب تیم ملی آغاز می‌شود‌، تصریح کرد: قطعاً نگاه فنی و آمادگی کشتی‌گیران ملاک اصلی انتخاب ماست.

یزدانی و تیلور رقبای جدی در المپیک پاریس هستند

وی با بیان اینکه یزدانی و تیلور رقبای جدی در المپیک پاریس هستند‌، اضافه کرد: حسن یزدانی به خاطر آسیب‌دیدگی ‌کتف نتوانست آن درخشش چشمگیر و لازم را در بازی‌های آسیایی داشته باشد و انشاالله در مسابقات المپیک پاریس بتواند مدالی دیگر از آوردگاه المپیک را کسب کند.

سرمربیگری تیم ملی ارث شخصی نیست

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان افزود: سرمربیگری تیم ملی ارث شخصی نیست و برای این جایگاه تصمیم‌گیرنده رئیس فدراسیون است و بنده به عنوان یک سرباز به خدمت خود به کشتی ایران ادامه خواهم داد.

درستکار با بیان اینکه بار کشتی حسن یزدانی سنگین شده است، ادامه داد: حسن یزدانی شمشیر دو دم است و برد و باخت این قهرمان بر تیم ملی تأثیرگذار است و نمی‌شود همه مربیان سازنده کشتی در اردوی تیم ملی حضور داشته باشند.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان بیان کرد: امیر‌رضا معصومی مورد توجه کادر فنی تیم ملی کشتی است، سرمایه کشتی کشور به‌شمار می‌رود.

درستکار تأکید کرد: شانس ورزشی هم در مسیر قهرمانی تأثیرگذار است. در پکیج موفقیت ورزشکار تأثیرگذار است. ملی‌پوشان ما با قرعه‌های سخت مواجه شدند. رحمان عموزاد در مسابقات جهانی دنبال طلا بود، ولی بخاطر برخی شرایط شانس قهرمانی با ما همراه نبود.

وی با اشاره به اینکه علیرضا دبیر در جایگاه ریاست فدراسیون، قهرمان المپیک هستند، تصریح کرد: رئیس فدراسیون دخالتی در امور کادر فنی تیم‌های ملی ندارد و وظیفه نظارتی خود را انجام می‌دهد، دبیر بهترین زیرگیر تاریخ کشتی ایران است. ملی‌پوشان ما انتظار دارند در تمرینات تیم ملی حضور پیدا کند.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان با بیان اینکه رقابت در سال‌های اخیر تنها بین ایران، روسیه و آمریکا نیست‌، اضافه کرد: بالای ۱٠ کشور تک‌ستاره‌های خود را به مسابقات می‌فرستند و حتی بحرین با تک‌ستاره مشکل ایجاد می‌کند. ‌

درستکار با بیان اینکه برای موفقیت در المپیک باید بیشتر تلاش کنیم افزود: هیچوقت از نقد سازنده ناراحت نشدم و دنبال موفقیت کشتی ایران در دنیا هستم اما نقدها نباید تخریب‌کننده باشد.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان ادامه داد: محمد بنا تاریخی‌ترین نتایج کشتی ایران را در المپیک گرفته است و مربیان سازنده ارزشمندی کنار این مربی افتخار‌آفرین بودند. مصطفی آقاجانی از مربیان خوب سازنده کشتی کشور است.

به چهره‌های شاخص فرصت المپیک را می‌دهیم

حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان نیز در ادامه این‌ نشست خبری ‌عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات جهانی را ‌قابل قبول ارزیابی کرد و گفت: خستگی از حضور در مسابقات جهانی در عملکرد ملی‌پوشان ما در بازی‌های آسیایی تاثیرگذار بود و کسب ۵ مدال در بازی‌های آسیایی قابل قبول بود. وزن ۶۳ کیلوگرم را در بازی‌های آسیایی برای المپیک پاریس هزینه کردیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی تأکید کرد: چرخه انتخابی تیم ملی را در مسیری مشخص طراحی و اجرا خواهیم کرد و از داشته‌ها به نحو احسن استفاده خواهیم کرد.

رنگرز با اشاره به اینکه کسب افتخار در المپیک نیازمند یک بازه زمانی ۴ ساله است‌، اضافه کرد: ما تنها شش ماه تا المپیک پاریس فرصت داریم و بیشتر به چهره‌های شاخص فرصت المپیک را می‌دهیم و در کنار این موضوع فضا برای جوانان مستعد برای حضور کنار ملی‌پوشان در اردوی تیم ملی فراهم است.

وی تأکید کرد: علیزاده کشتی‌گیر مستعدی است ولی از عملکرد وی در بازی‌های آسیایی ناراضی هستیم، در برخی اوزان تغییرات ناگزیری داشتیم. عملکرد ناصر علیزاده بسیار ضعیف بود. کار بسیار بسیار بسیار دشواری در المپیک پاریس داریم. همه کشتی‌گیران در المپیک در بهترین شرایط قرار دارند و دنبال کسب مدال هستند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با اشاره به اینکه همه بار کاروان ورزشی ایران در المپیک پاریس متوجه کشتی است، اضافه کرد: کار بسیار سختی را در آوردگاه المپیک پاریس پیش‌رو داریم و امیدواریم بتوانیم نتایج قابل قبولی را کسب کنیم و امیدواریم المپیک پاریس از دوران درخشان تاریخ کشتی ایران باشد.

رنگرز بیان کرد: گرایی در مسابقات جهانی شاهد وقوع اتفاقاتی بود. با تمام توان از گرایی این سرمایه غنی کشتی فرنگی محافظت خواهیم کرد. گرایی طی سه سال گذشته چهار نشان ارزشمند کسب کرده است و با نگاه المپیکی ملی‌پوشان را انتخاب خواهیم کرد.

وی بیان کرد: رقیب اصلی جراحی برای حضور در تیم ملی اضافه وزن است. وزن ۷۷ یکی از اوزان مهم المپیک است و به‌عنوان پشتوانه نفرات شاخص دیگری در این وزن داریم تا بتواند در چرخه انتخابی ملی‌پوش شود و به افتخارات گذشته خود بیفزاید.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی تأکید کرد: تابع قوانینی در وزن ۸۷ کیلوگرم هستیم و چارچوب قانونی را فدراسیون مشخص خواهد کرد، کشتی‌گیر باید رفتار حرفه‌ای داشته باشد. برای همه مربیان سازنده کشتی‌گیران احترام قائل هستم. بدون دلبستگی و وابستگی برای اعتلای کشتی ایران تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

رنگرز با اشاره به اینکه انتخابات فدراسیون کشتی قاعده خاصی دارد، گقت: زمان اندکی تا المپیک پاریس داریم و باید بار را از دوش کشتی برداریم و به آن کمک کنیم. شرایط حاکم بر ورزش کشور طوری است که بار اصلی ورزش ایران بر دوش کشتی است.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با بیان اینکه قهرمانی در مسابقات جهانی برای همه رشته‌ها به‌ویژه کشتی ملاک اصلی است، اظهار داشت: همه رشته‌ها در میادین مختلف بین‌المللی دنبال قهرمانی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار