ورزش ورزش در مراسم تقدیر از مدال‌آوران کشتی:

۱۳٠ سالن اختصاصی کشتی در آموزش‌و‌پرورش باید تجهیز شوند

۷٠ سالن کشتی در دست ساخت داریم

تهران (پانا) - وزیر ورزش و جوانان گفت‌ ۱۳٠ سالن اختصاصی کشتی در آموزش و پرورش وجود دارد و باید به هیات‌های ورزشی استان متصل و همچنین ‌لیگ نونهالان ‌هم باید تقویت شود.

کد مطلب: ۱۴۱۵۵۸۰
لینک کوتاه کپی شد
۱۳٠ سالن اختصاصی کشتی در آموزش‌و‌پرورش باید تجهیز شوند

‌کیومرث هاشمی در مراسم تجلیل از مدال‌آوران مسابقات جهانی کشتی ۲۰۲۳ صربستان، اظهار کرد: سرمایه‌های کشتی کشور در این مراسم حضور دارند. من خدمت‌گذار جامعه ورزش هستم. نقش رسانه هم در ورزش قهرمانی بی‌بدیل است و درخواست دارم رسانه بیش از گذشته در کنار کشتی باشد.

وزیر ورزش و جوانان افزود: ورزش کشور نیاز به همدلی و آرامش دارد و زیر این سایه می‌توانیم سیاست‌ها و برنامه‌های‌مان را درست اجرا کنیم.

هاشمی تأکید کرد: با ناآرامی و اختلاف مدیریت پیش نمی‌رود، ولی نباید نسبت به حرف حق بی‌تفاوت باشیم. در آستانه المپیک پاریس این آرامش نیاز اصلی ورزش کشور به ویژه کشتی است.

وزیر ورزش و جوانان در بیان معضل و چالش جدی کشتی در سطح جهان حتی ایران بیان کرد: کمتر جوانان به کشتی رو می‌آورند، گرایش کم جوانان به کشتی یک چالش است و وظیفه ما توسعه بیشتر کشتی به لحاظ سخت‌افزاری است و باید به مسابقات آموزشگاهی و المپیاد توجه ویژه حتی سخت‌افزاری شود.

هاشمی با اشاره به این‌که باید به جایی برسیم که کشتی کشور از طریق ۱٠ استان تقویت شود، گفت: ۱۳٠ سالن اختصاصی کشتی در آموزش و پرورش داریم و باید به هیات‌های ورزشی استان متصل شوند و لیگ نونهالان را در گذشته شاهد بودیم که الآن هم باید تقویت شود.

وزیر ورزش و جوانان با تأکید بر اینکه ۷٠ سالن اختصاصی کشتی در دست ساخت است‌، اضافه کرد: به سرعت این سالن‌ها باید تجهیز شود. از طرفی باید ایراد مشکل مالی مربیان سازنده را برطرف کرد تأمین نیاز مالی این عزیزان از طریق شهریه ورزشکاران، شایسته این مربیان نیست.

۶۴ درصد مدال‌های جهانی و المپیک به کشتی تعلق دارد

هاشمی با بیان اینکه ۶۴ درصد مدال‌های جهانی و المپیک به کشتی تعلق دارد، تصریح کرد: در راستای تقویت پایه کشتی، جلسه مشترک تخصصی فدراسیون کشتی با وزارت آموزش و پرورش را برگزار خواهیم کرد.

وظیفه وزارت ورزش و جوانان توسعه کشتی کشور است

وزیر ورزش و جوانان با تأکید بر اینکه وظیفه وزارت ورزش و جوانان توسعه کشتی کشور است، تصریح کرد: این مهم را وظیفه می‌‌دانیم.

رویای ملی‌پوشان کشتی کشور باید مدال المپیک باشد

کیومرث هاشمی با اشاره به اینکه رویای ملی‌پوشان کشتی کشور باید مدال المپیک باشد، اضافه کرد: باید خواب مدال المپیک را ببینید.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه کشورهایی مثل آمریکا از ظرفیت‌های غیر اخلاقی برای کسب مدال جهانی و المپیک استفاده می‌کنند، تصریح کرد: باید آمادگی خود را افزایش دهید.

طلای المپیک پرچم ایران را به اهتزاز در‌می‌آورد

هاشمی تأکید کرد: طلای المپیک پرچم ایران را به اهتزاز در‌می‌آورد. باید بر روی کسب مدال تمرکز داشت.

باید جلسه‌ای با رئیس فدراسیون جهانی کشتی داشته باشیم

وزیر ورزش‌ افزود: چه میهمان باشیم چه میزبان، این موضوع پیش نیاز توسعه کشتی است.

هاشمی با اشاره به اینکه جلسه مشترکی با استانداران در بحث انگیزشی در حمایت از ورزشکاران صیاد سهمیه المپیک داریم، گفت: رقم فعلی برای پاداش قهرمانان المپیک شایسته مدال‌آوران ما نیست و ان شاءالله خدمات خوبی ارائه خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار