سخنگوی وزارت آموزش و پرورش:

ورود ۲۵ هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان‌ماه

تهران (پانا) - معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت ۲۵ هزار معلم جدید از اول آبان وارد کلاس‌های درس می‌شوند و مساله کمبود معلم برطرف خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۱۵۱۱۱
لینک کوتاه کپی شد
ورود ۲۵ هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان‌ماه

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ علی فرهادی در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما اظهار کرد: ۲۵ هزار دبیر جدید از اول آبان، وارد کلاس‌های درس می‌شوند و همچنین ۱۰ هزار و ۷۰۰ معلم ابتدایی، پایان هفته در دبستان‌ها به کار گرفته خواهند شد.

وی در ادامه افزود: با به‌کارگیری این تعداد معلم، مساله کمبود معلم در مدارس برطرف خواهد شد و بخشی از ظرفیت‌ها نیز خالی خواهد ماند که در آزمون‌های بعدی تلاش خواهد شد تا جذب شوند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش همچنین درباره جذب مربی پرورشی در مدارس هم گفت: اطلاعیه جذب ۱۱ هزار مربی پرورشی در مدارس هم به زودی منتشر خواهد شد.

به گفته وی برای استخدام این تعداد مربی پرورشی با سازمان اداری و استخدامی مکاتبه شده و مذاکرات همچنان ادامه دارد.

فرهادی گفت: تلاش می‌شود این مربیان پرورشی با مهارت‌های چندگانه به کار گرفته شوند که هم نقش مشاوره در مدرسه را داشته باشند و هم به عنوان مربی پرورشی به کار گرفته شوند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره استخدام نیرو‌های سرایدار مدارس و بحث افزایش حقوق آن‌ها نیز خاطرنشان کرد: با سازمان اداری و استخدامی درباره استخدام حداقل ۳۰ هزار نیروی سرایدارخدمتگذار مکاتباتی انجام شده و درخواست ارسال شده است که به محض دریافت مجوز این امر انجام خواهد شد.

به گفته فرهادی برای جبران حقوق و مزایای نیرو‌های سرایدار مشغول به کار نیز با دوستان سازمان اداری و استخدامی صحبت‌هایی شده است تا از ظرفیت قانونی برای جبران این کمبود اقدامی صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار