سخنگوی وزارت آ»وزش و پرورش:

تنظیم‌گری آموزش و پرورش وابسته به رسانه، بودجه و ساختارهای سیاسی و فرهنگی است

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با تبیین اهمیت نظام تعلیم و تربیت گفت تنظیم‌گری آموزش و پرورش وابسته به رسانه، بودجه، ساختار اداری، ساختار سیاسی، فضای فرهنگی و… است و این حساسیت آن را نشان می‌دهد.

کد مطلب: ۱۴۲۱۹۱۵
لینک کوتاه کپی شد
تنظیم‌گری آموزش و پرورش وابسته به رسانه، بودجه و ساختارهای سیاسی و فرهنگی است

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ علی فرهادی در نشست صمیمی با خبرنگاران حوزه آموزش و پرورش با بیان اینکه معلم، کارمند نیست، تصریح کرد: طبق این تعریف، خبرنگاران حوزه آموزش و پرورش نیز با دیگر خبرنگاران متفاوت هستند.

فرهادی خاطرنشان کرد: در آموزش و پرورش هر کلام و خبری می‌تواند سبب رشد یا مشکلاتی در کشور شود. امنیت خاطر خانواده‌های ایرانی از اهمیت بالایی برخوردار است که به آموزش و پرورش گره خورده است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با تبیین اهمیت نظام تعلیم و تربیت، تصریح کرد: آموزش و پرورش، محل پُست و مقام گرفتن نیست بلکه محل کار کردن است.

وی افزود: تنظیم‌گری آموزش و پرورش وابسته به رسانه، بودجه، ساختار اداری، ساختار سیاسی، فضای فرهنگی و… است و این حساسیت آن را نشان می‌دهد.

فرهادی با اشاره به ضرورت وجود ارتباط مناسب بین آموزش و پرورش و رسانه اظها کرد: باید بین رسانه و آموزش و پرورش ارتباط منظم، هدفمند، مستقیم و صادقانه وجود داشته باشد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تلاش ما بر این است که فضای تعاملی وجود داشته باشد. نقد موجب رشد است و خواسته من از اصحاب رسانه این است که سود خبر را بسنجند و ببینند که یک خبر چقدر سبب رشد آموزش و پرورش می‌شود و بعد به آن بپردازند.

فرهادی، خواستار انتشار تجربه‌های زیستی موفق در آموزش و پرورش شد و افزود: مسائل در آموزش و پرورش اغلب کیفی هستند و ارائه این اطلاعات به صورت کمی بسیار سخت است، آموزش و پرورش فضای تعلیم و تربیت است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: باید از چند دسته شدن در هر موضوعی پرهیز کنیم. چنددستگی سبب چندقطبی شدن می‌شود. یکی از دلایل موفقیت ما در دفاع مقدس همین یکدست بودن بود. خبرنگاران نیز وظیفه تنظیم‌گری دارند و می‌توانند در راستای از بین بردن چنددستگی کمک کنند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به افزایش تعداد دانش‌آموزان و کاهش تعداد معلمان گفت: در سال‌های گذشته ۳.۵ میلیون دانش‌آموز اضافه شده‌اند و تعداد قابل توجهی از معلمان ما نیز بازنشست شده‌اند. همچنین موضوع اتباع نیز وجود دارد.

فرهادی با بیان اینکه ۴۴ درصد دولت در اختیار آموزش و پرورش است اما ۱۰ درصد بودجه دولت به آموزش و پرورش می‌رسد، تصریح کرد: کار در این وزارتخانه بسیار سخت است. حتی اگر یک روز حقوق‌ها به تعویق بیفتد، مشکلات زیادی به وجود می‌آید. لذا وزن آموزش پرورش بسیار سنگین است و باید در حکمرانی نو نگاه جدیدی به آموزش و پرورش وجود داشته باشد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش و پرورش طیف گسترده‌ای از مردم و فرهنگ‌ها از دورترین نقطه ایران تا مرکز پایتخت را پوشش می‌دهد و این نشان‌دهنده حساسیت بالای موضوع است.

وی با اشاره به اهمیت پاسخگو بودن آموزش و پرورش گفت: پاسخگو بودن ما قطعا به نفع خودمان و مردم است. لذا تلاش ما این است که فاصله میان نشست‌ با رسانه‌ها را کمتر کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار