معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد؛

کسری معلم ناشی از ناترازی ۷۹ هزار نفری دانشگاه فرهنگیان از سال‌های ۹۲ تا ۹۸ است

تهران (پانا) - معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کسری معلم ناشی از ناترازی ۷۹ هزار نفری دانشگاه فرهنگیان طی سال‌های ۹۲ تا ۹۸ است، گفت امسال ۵۳ هزار نفر بازنشسته شدند، در صورتی که قرار بود این تعداد بیش از ۸۰ هزار نفر باشند اما حدود ۳۰ هزار معلم ماندند تا فرزندان ایران زمین بدون معلم نمانند.

کد مطلب: ۱۴۱۰۴۹۶
لینک کوتاه کپی شد
کسری معلم ناشی از ناترازی ۷۹ هزار نفری دانشگاه فرهنگیان از سال‌های ۹۲ تا ۹۸ است

علی فرهادی در برنامه پرسشگر شبکه آموزش با بیان اینکه شروع سال تحصیلی جدید قله و اوج شرایط خاص حاکم بر مهر بود، گفت: هر سال مهرماه تحت عنوان پروژه از تیرماه رقم می‌خورد تا مهر آرامی شروع شود اما امسال متلاطم‌ترین شرایط را داشتیم.

وی ادامه داد: برای مثال امسال با کسری ۲۰۲ هزار معلم روبه‌رو بودیم و این در شرایطی است که معلم به‌طور استاندارد باید در هفته ۲۴ ساعت تدریس بگیرد و کلاس بالای ۳۵ نفر نباشد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این کسری معلم ناشی از ناترازی ۷۹ هزار نفری دانشگاه فرهنگیان از سال ۹۲ تا ۹۸ است، اظهار کرد: امسال ۵۳ هزار نفر بازنشسته شدند، در صورتی که قرار بود این تعداد بیش از ۸۰ هزار نفر باشند اما حدود ۳۰ هزار معلم ماندند تا فرزندان ایران زمین بدون معلم نمانند.

وی در ادامه با اشاره به راه‌های جبران کمبود معلم تصریح کرد: آزمون آموزگاری یکی از راه‌ها بود که در اواخر شهریور نتیجه آن آمد و ۱۷ هزار و ۴۰۰ نفر از افراد پذیرفته شده بلافاصله ساماندهی شدند تا به سرکلاس بروند. ان‌شالله از اواخر مهر دوره ضمن خدمت این عزیزان برگزار می‌شود. همچنین ۱۱ هزار نفر نیز در مرحله تکمیل ظرفیت شناسایی می‌شوند تا به عنوان معلم فعالیت داشته باشند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش افزود: علاوه بر آزمون آموزگاری، آزمون دبیری و هنرآموزی را داشتیم که ان‌شالله نتیجه آن اوایل آبان مشخص می‌شود که حدود ۱۴ هزار نفر در مرحله اول به مدارس اعزام خواهند شد.

وی در ادامه سخنان خود به بحث رتبه‌بندی اشاره کرد و متذکر شد: می‌توانستد این موضوع را ۸ تا ۱۰ سال قبل اجرا کنند اما چون کار بزرگی بود و ورود به آن جسارت می‌خواهد نتوانستد اما این دولت توانست آن را انجام دهد، در واقع یعنی نگاهی خاص بر آموزش و پرورش حاکم و مسائل آن مهم است.

فرهادی در رابطه با بیمه تکمیلی فرهنگیان نیز خاطرنشان کرد: موضوع بیمه تکمیلی امسال نسبت به سال گدشته چند تفاوت بزرگ داشت، برای مثال قبلا برای همکاران خانمی که خدا به آن‌ها فرزندی اعطا می‌کرد، سقف هزینه درمان وجود داشت اما امسال این سقف برداشته شد یا برای دنداپزشکی و خرید عینک سقف افزایش یافته است.

وی افزود: در موضوع رفاهیات نیز چهار تاریخ مشخص پوشش داده می‌شود و از امسال هر هدیه نقدی که برای کارمندان دولت باشد، برای معلمان نیز واریز خواهد شد.

فرهادی ضمن اعلام این خبر که سازمان رفاهی و اقتصادی برای معلمان ایجاد می‌شود به موضوع حقوق معلمان غیرانتفاعی پرداخت و گفت: مواردی در این خصوص وجود دارد که ان‌شالله حل خواهد شد؛ همچنین در آزمون آموزگاری امسال حدود ۳ هزار نفر از معلمان مدارس غیرانتفاعی قبول شدند که موضوعی خوب است و انشالله به عنوان نیروی رسمی در خدمت آن‌ها خواهیم بود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اعمال سهمیه جانبازی در آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش تصریح کرد: موضوع اعمال سهمیه جانبازی بر اساس قانون است، در آزمون‌های آموزگاری و دبیری نیز مطابق قانون سهمیه اعمال شد و ان‌شالله در آزمون‌های بعدی نیز خواهیم داشت. همچنین در رابطه با معلمان خرید خدماتی نیز امتیازی خاص برای آن‌ها در آزمون‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش تعلق گرفت تا بتوانند به عنوان نیروی رسمی در این وزارتخانه مشغول به فعالیت شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار