بهادری جهرمی در جمع خبرنگاران:

باید یک قیام جهانی برای نابودی رژیم صهیونیستی اتفاق بیافتد

مدعیان حمایت از حقوق بشر تماشاچی جنایت در غزه هستند

تهران (پانا) - سخنگوی دولت با بیان اینکه باید یک قیام جهانی برای نابودی رژیم صهیونیستی اتفاق بیافتد، گفت نهادهای متولی که ادعای حمایت از صلح و حقوق بشر داشتند، متاسفانه تماشاچی این حجم از درنده‌خویی و وحشی‌گری پادگان نظامی رژیم صهیونیستی شدند.

کد مطلب: ۱۴۱۳۹۸۱
لینک کوتاه کپی شد
باید یک قیام جهانی برای نابودی رژیم صهیونیستی اتفاق بیافتد

علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با تسلیت کشتار کودکان، زنان و مجروحان بیمارستان المعمدانی غزه، اظهار کرد: متاسفانه ماشین جنگی تا بن دندان مسلح رژیم صهیونیستی کشتار وحشیانه خود را وارد روز یازدهم کرد. این حمله به مناطق غیرنظامی و کودکان یا زنان و عموم مردم همچنان ادامه دارد. نهادهای متولی که ادعای حمایت از صلح و حقوق بشر داشتند، متاسفانه تماشاچی این حجم از درنده‌خویی و وحشی‌گری این پادگان نظامی شدند.

وی افزود: این حجم از کشتار خبرنگاران، کودکان، زنان، حمله به نیروهای امدادی، بیمارستان، مسجد، کلیسا و مدرسه آیا معنای جنایت جنگی ندارد؟ چه اتفاقی باید رخ دهد تا مفهوم و معنای نسل‌کشی داشته باشد؟ مفهوم جنایت علیه بشریت چیست؟ یعنی برخی از نهادها که ادعای حمایت از حقوق بشر و جنایت علیه بشریت داشتند ده‌ها سال جهانیان را سرکار گذاشتند؟ امروز دیوان بین‌المللی کیفری کجاست؟ آمریکا کجا باید پاسخگو باشد؟

سخنگوی دولت اضافه کرد: این جنایت‌ها در ذهن هر انسان آزاده‌ای یادآوری می‌کند که باید یک قیام جهانی برای نابودی این غده سرطانی اتفاق بیافتد.

وی با اشاره به مصوبات امروز هیات دولت گفت: برای پیش‌بینی و تعیین مهلت تامین منابع تسویه باقی‌مانده بدهی دولت به گندم‌کاران مصوبه‌ای تنظیم شد. همچنین با هماهنگی میان سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد منابعی برای تسویه باقی مانده بدهی دولت به گندم‌کاران پیش بینی شد که ظرف همین چند روز هم اجرایی خواهد شد.

دبیر هیات دولت با بیان اینکه در جلسه امروز اساسنامه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به تصویب هیات وزیران رسید، اظهار کرد: این حمایت‌ها در حوزه پرداخت‌های مستمری‌های پیری، سالمندی، ازکار افتادگی و بازماندگی و سایر حمایت‌های مشابه بیمه‌ای است.

بهادری جهرمی ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت‌های اخیر در حوزه بازار لاستیک خودرو، هیات وزیران تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی لازم را برای افزایش میزان تولید لاستیک خودروی سواری در داخل از قبل پیش‌بینی کرده بود و منابع و هماهنگی‌های لازم برای حمایت موثر از افزایش تولید لاستیک خودروی داخل پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده و در مرحله اجرا قرار دارد.

وی افزود: از آنجایی که بخشی از تأمین باید از محل لاستیک‌های وارداتی انجام می‌شد امروز هیات وزیران موافقت کرد که سود بازرگانی انواع لاستیک‌های خودروهای سواری کاهش پیدا کند تا قیمت تمام شده این لاستیک‌های وارداتی هم کاهش پیدا کند.

سخنگوی دولت یادآور شد: امروز هیات دولت مصوبه حمایتی از صیادان و فعالان حوزه گردشگری دریایی با هدف نوسازی و بهسازی قایق‌هایی که صیادان و گردشگران و فعالان حوزه گردشگری دریایی دارند، داشت.

بهادری جهرمی گفت: هیات وزیران با اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به این افراد موافقت کرد و مهلت مناسبی هم پیش‌بینی شد تا امکان بهسازی و نوسازی قایق‌هایشان را داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار