معاون اورژانس اجتماعی اعلام کرد؛

خروج بیش از ۵۰۰ کودک از چرخه کار کودک در سال جاری

تهران (پانا) - نشست هم اندیشی بررسی مسایل و مشکلات ارائه خدمات به کودکان کار و خیابانی و راهکارهای آن با حضور معاونان اموراجتماعی ۳۱ استان کشور، کارشناسان مسئول امور آسیب دیدگان اجتماعی و مدیران عامل مراکز حمایتی و آموزشی کودکان کار و خیابان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۱۳۹۸۰
لینک کوتاه کپی شد
خروج بیش از ۵۰۰ کودک از چرخه کار کودک در سال جاری

در این جلسه آرزو فاتحی معاون اورژانس اجتماعی در مرکز اورژانس اجتماعی، پیشگیری از آسیب‌ها و بازتوانی اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، جنایات اسرائیل در غزه را محکوم کرد و در ادامه ضمن تقدیر از تلاش های همکاران استانی و مراکز برای ثبت نام کودکان بازمانده از تحصیل و پیگیری رفع چالش های ثبت نام آن ها، گفت: ثبت نام در مدرسه و پایش حضور در مدرسه از حقوق کودکان و از جمله راه های موثر در کاهش و پیشگیری از کار کودکان است.

وی ضمن اشاره به خدمات مراکز در حوزه توزیع بسته های غذایی، خدمات پزشکی خدمات مشاوره و روان شناسی، اشتغال زایی برای خانواده ها، اظهار داشت: در سال جاری با همت مراکز و همکاران استانی بیش از ۵۰۰ کودک از چرخه کار خارج شده اند که همچنان الزام پیگیری و حمایت آنان توسط مراکز احساس می شود.

فاتحی با بیان اینکه در سال جاری، حذف ۱۰ درصدی کار کودک از برنامه های سازمان بهزیستی است، گفت: در این راستا نیاز به پایش پرونده ها و تشکیل کمیته های توانمندسازی در استان و همچنین نگاه خانواده محوری و خیّر محوری فعالیت مراکز است.

معاون اورژانس اجتماعی در مرکز اورژانس اجتماعی، پیشگیری از آسیبها و بازتوانی اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه ضروری است بیش از گذشته ارتقاء مشارکت کار ملی و همکاری دستگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد، گفت: بر این اساس، آیین نامه ماده ۶ قانون حمایت از اطفال راهنمای خوبی برای اقدام است، مطالبه گری و استفاده از ظرفیت های قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و آیین نامه اجرایی ماده شش قانون باید با جدیت پیگیری شود.

وی گفت: سازمان بهزیستی تلاش می کند تا از مراکز حمایتی و آموزشی پشتیبانی کند و انتظار دارد با همکاری مشترک مراکز و استانها کیفیت خدمات ارتقا یابد.

همچنین در ادامه کارشناسان استانی و نمایندگان مراکز حمایتی و آموزشی به بیان مشکلات و چالش های خود در این حوزه پرداختند و در خصوص دستورالعمل های موجود بحث و گفت و گو شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار