در پاسخ به پانا مطرح شد؛

توضیحات اسماعیلی درباره قتل داریوش مهرجویی

۱۷۵ پروانه ساخت فیلم صادر شده است

تهران (پانا) - وزیر ارشاد ضمن اشاره به تشکیل کارگروه بررسی قتل داریوش مهرجویی، گفت با کمک همکاران در حوزه انتظامی، در تلاش هستیم تا عاملان این جنایت به سزای اعمال خود برسند.

کد مطلب: ۱۴۱۳۹۱۴
لینک کوتاه کپی شد
توضیحات اسماعیلی درباره قتل داریوش مهرجویی

محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه هیات دولت در خصوص اتفاقات دیشب غزه، گفت: بمباران بیمارستان المعمدانی که شب گذشته اتفاق افتاد جنایت بسیار بزرگی بود که جامعه جهانی را تحت‌تاثیر قرار داده است. بنده در روز گذشته در قالب نامه‌ای دغدغه‌های خود را با وزرای فرهنگ و اطلاع‌رسانی ۳۴کشور اسلامی به اشتراک گذاشتم. مهمترین دغدغه ما در این نامه شهدای خبرنگار بود؛ متاسفانه تا به امروز ۱۵خبرنگار در غزه به شهادت رسیده‌اند.

وی ادامه داد: بنده به وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی پیشنهاد دادم تا از طریق دولت‌های متبوع خود به لاهه شکایت کنند. دولت جمهوری اسلامی با همکاری وزارت خارجه این موضوع را پیگیری خواهد کرد تا این رژیم کودک‌کش پاسخگوی اعمال بی‌رحمانه‌ خود باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال پانا ضمن تسلیت به جامعه هنری، در خصوص کارگروه ایجاد شده جهت پیگیری قتل داریوش مهرجویی گفت: در اوایل صبح همان روز افراد امنیتی، انتظامی و قضایی در دفتر بنده حاضر شدند و جلسه مفصلی در خصوص این اتفاق برگزار شد. همکاران ما در منزل آقای مهرجویی مقدمات تشییع و تجلیل ایشان را به جای آوردند. ما با کمک همکاران در حوزه انتظامی، در تلاش هستیم تا هرچه سریعتر عاملان این جنایت شناسایی شوند و به سزای عمل ننگین خود برسند.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار پانا در خصوص میزان فیلم‌های تولید شده، بیان کرد: روز گذشته سازمان سینمایی اعلام کرد که در طول یکسال اخیر، ۱۷۵ پروانه ساخت فیلم صادر شده است. با توجه به اینکه در اوایل دولت سیزدهم به دلیل بیماری کرونا با کشوری نیمه‌تعطیل مواجه بودیم؛ این آمار بسیار قابل مقایسه است.

شاهد فیلم‌هایی با فروش بالای ۱۰میلیارد هستیم

اسماعیلی افزود: در حوزه تماشاگر امروزه شاهد فیلم‌هایی با فروش بالای ۱۰میلیارد هستیم و یکی از فیلم‌های در حال اکران به سقف ۳۰۰میلیارد تومان نزدیک شده است.

وی در خصوص حوزه مد و لباس بیان کرد: طی چند روز اخیر، برنامه‌های فرهنگی‌هنری با شتاب در حال انجام است.نمایشگاه‌های بین‌المللی در موضوع مد و لباس در روز گذشته افتتاح شد. سیاست دولت فراهم کردن پوشاک مناسب، ارزان و دردسترس برای عموم مردم است؛ به همین دلیل در حال منعکس کردن تفاهم‌نامه‌های جدیدی با فروشگاه‌های زنجیره‌ای هستیم تا برای افراد و مجموعه‌هایی که توان حضور در بازار را ندارند، سکوهای فروش ایجاد کنیم. اولین توافق‌نامه کارگروه مد و لباس در این هفته انجام شد و در روزهای آینده شاهد ادامه توافقات با دیگر ‌مجموعه‌ها خواهیم بود.

وزیر ارشاد در خصوص اجرای سیاست عدالت فرهنگی و مردمی‌سازی فرهنگ‌ و هنر نیز اظهار کرد: سیاست قطعی دولت در دوره گام ‌دوم در حوزه هنر، نظارت، حمایت و تسهیل است. تصدی‌گری باید به حلقه‌های میانی واگذار شود. وزارت ارشاد در اقدامات سال اخیر این مهم را عملیاتی کرده است؛ از طریق نظارت قرارگاه شهید آوینی وزارت فرهنگ و با عاملیت بخش‌های مردمی، سرانه یک‌میلیارد تومان اعتبار در اختیار تمام انجمن‌های موسیقی، نمایشی و تجسمی و همچنین انجمن‌های ادبی در هر استان قرار خواهد گرفت. طرح‌ها بررسی خواهند شد و طرح‌هایی که مطابق با اولویت‌ها و شاخص‌های فرهنگی کشور هستند، اعتبار دریافت خواهند کرد.

وی در پایات اضافه کرد: سال گذشته حداکثر اعتباری که در اختیار این حوزه‌ها قرار می‌گرفت، حدود ۵ الی ۱۰میلیون تومان بود و این امسال این آمار به یک‌میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار