اسماعیلی در پاسخ به پانا:

نمایشگاه مطبوعات امسال برگزار می‌شود

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری نمایشگاه مطبوعات خبر داد و گفت تا ده روز آینده، زمان نهایی اعلام خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۱۸۳۷۴
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه مطبوعات امسال برگزار می‌شود

محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار پانا، اظهار کرد: برای برگزاری نمایشگاه مطبوعات با اصحاب رسانه هم‌اندیشی و تا ده روز آینده زمان نهایی اعلام خواهد شد. بعد از ۹ سال امیدواریم بتوانیم نمایشگاه مطبوعات را برگزار کنیم.

وی درباره سفر حج عمره نیز گفت: ثبت جدید برای حج عمره نداریم تا بخش عمده ای از کسانی که سالیان سال منتظرند اعزام شوند. الان 5 میلیون 700 و خرده ای در صف عمره و یک میلیون نفر در صف حج واجب هستند. همکاران من در سازمان حج الان در عربستان مشغول رایزنی برای اجاره هتل و تمهیدات مقامات هستند. تامین هواپیما برای بحث حمل و نقل و همکاری خوب بانک مرکزی در تامین ارز در حال انجام است و مشکل نداریم و نگرانی ها مرتفع شده و دوست دارم که در اسرع وقت شاهد این اعزام ها باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اختلاف ساترا و سازمان سینمایی گفت نیز گفت: مشکلی وجود ندارد؛ به هر حال ممکن است موضوعی باشد، من در جریان جزئیات آن نیستم. نباید اجازه بدهیم این موضوعات به یک گله هایی تبدیل شود که در رسانه ها مطرح می شود. اگر اختلافی هم وجود دارد باید در محل خودش حل کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره خودکفایی کاغذ گفت: در آغاز کار دولت اعلام کردیم هدف ما خودکفایی در تولید کاغذ تحریر است. شاید برخی نگران بودند که این حرف اجرایی کردنش با سختی همراه باشد و امکان آن دشوار باشد ولی این وعده محقق شد.

اسماعیلی افزود: در آغاز کار وزارت فرهنگ، حدود ۵ هزار تن کاغذ در کشور تولید می‌شد، ولی اکنون به آستانه ۸۰ هزار تن رسیده است و تمام نیاز حوزه کاغذ تحریر و فرهنگی تأمین می‌شود.

وی همچنین درباره ممنوع‌الکار شدن بازیگرانی که کشف حجاب کرده‌اند، گفت: ما قبلاً هم اعلام کردیم که حجاب قانون است و ما قانون را اجرا می‌کنیم و من چندین بار اعلام کردم که کار کردن برای کسانی که قانون را اجرا نمی‌کنند، امکان پذیر نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار