اسماعیلی در پاسخ به پانا:

شهرداری‌‌ها و استانداری‌ها ملزم به اجرای قانون زبان و ادبیات فارسی هستند

فروشگاه‌های کشور باید از کلمات لاتین و خارجی خالی شود/ کسی حق سلیقه‌ای عمل کردن در اجراهای فرهنگی و هنری ندارد

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه شهرداری‌‌ها و استانداری‌ها ملزم به اجرای قانون زبان و ادبیات فارسی هستند، گقت فروشگاه‌های کشور باید از کلمات لاتین و خارجی خالی شود.

کد مطلب: ۱۴۲۵۹۴۵
لینک کوتاه کپی شد
شهرداری‌‌ها و استانداری‌ها ملزم به اجرای قانون زبان و ادبیات فارسی هستند

محمد مهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه هیات دولت درباره حاشیه‌های کنسرت اصفهان اظهار کرد: در دولت سیاست ما سیاست واحدی است و این اصلا پذیرفته نیست که بخشی قانون را رعایت کند و بخش دیگری همکاری نکند چون دولت یک ید واحده است.

وی افزود: به همین دلیل آقای وزیر کشور از من دعوت کرد و من یک‌شنبه ظهر در جمع استانداران حاضر شدم و آنجا بحمدالله گزارش داشتیم از همکاران و گفتیم ما در همه استان‌ها برای اجراهای هنری چیزی که برایمان خط قرمز به حساب می‌آید، اجرای قانون است.

اسماعیلی تاکید کرد: کسی حق ندارد قانون را معطل تفسیر خود کند. قانون روشن است و بحمدالله در آن جلسه این وفاق به صورت کامل بود و من با استانداران عزیزمان صحبت کردم و همه استانداران ان‌شاءالله پای این قانون هستند. ما در اجرای قانون، سلیقه نداریم و همه متعهد به قانون هستیم و الحمدلله این مورد وفاق است و بدون مشکل آن چیزی که مر و صراحت قانون است در موضوع اجراهای هنری و فرهنگی عمل خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار پانا درباره ابلاغ وزیر کشور به استانداران برای فارسی‌سازی اسامی شهرها و اماکن، گفت: من مکاتبه‌ای با دکتر وحیدی وزیر کشور داشتم برای اینکه شهرداری‌‌ها و استانداری‌ها قانون زبان و ادبیات فارسی را اجرایی کنند. همه شهرداری‌ها‌ موظف شدند در کوتاه‌ترین زمان ورودی‌های شهر را اصلاح کنند تا با فارسی آغاز شود و همچنین فروشگاه‌های کشور باید از کلمات لاتین و خارجی خالی شود. ما اهتمام جدی برای اجرای قانون زبان و ادبیات فارسی داریم و از این ابلاغیه وزیر کشور تشکر می‌کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در طول هفته اخیر اتفاقات بسیار خوبی در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه رخ داده است، گفت: نکته اول موضوع عمره مفرده است که با اعزام دوستان عزیزمان از بانک مرکزی و سازمان حج و زیارت، موانع عملی آن برداشته شده و ظرف روزهای آینده فراخوان ثبت‌نام از سوی سازمان حج و زیارت منتشر خواهد شد که بتوانیم در اسرع وقت اعزام زائران عمره مفرده را شروع کنیم.

وی در واکنش به حاشیه‌های یک مراسم هنری در روزهای اخیر، گفت: این اصلا پذیرفته نیست که بخشی بخواهد قانون را اجرا کند و بخش دیگری همکاری نکند. زیرا دولت یک ید واحده است به همین دلیل وزیر کشور دعوت کرد و من در اجلاس استانداران سراسر کشور شرکت کردم. آنجا از همکاری دوستان گزارش‌هایی را ارائه کردیم و اعلام کردم که برای اجراهای هنری در همه استان‌ها آمادگی داریم. آن چیزی که برای ما خط قرمز است، اجرای قانون است. کسی حق ندارد قانون را معطل و تفسیر به رای کند.

اسماعیلی تأکید کرد: این وفاق در جلسه با استانداران وجود داشت و همه آنها پای این قانون هستند. ما در اجرای قانون سلیقه‌ای عمل نمی‌کنیم. این مورد وفاق است و آنچه که مر و صراحت قانون است، در اجراهای فرهنگی و هنری عمل خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار