عزیزی در گفت‌و‌گو با پانا:

بلاروس فرصت خوبی برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی ایران است

تهران (پانا) - نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی، تبادلات تجاری را یکی از راه‌های توسعه اقتصادی دانست و گفت بلاروس فرصت خوبی برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی ایران است.

کد مطلب: ۱۴۱۳۴۷۴
لینک کوتاه کپی شد
بلاروس فرصت خوبی برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی ایران است

ابراهیم عزیزی در خصوص سفر معاون اول رئیس جمهوری به بلاروس، اظهار کرد: «کشورهای حوزه آسیای مرکزی، دارای ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بسیار خوبی هستند که چنانچه هم‌افزایی و هم‌پوشانی داشته باشند و بتوانند بر پایه یک نقشه جامع و کامل، این هم‌پوشانی را اجرایی و عملیاتی کنند، دستاوردهای بسیار زیادی را نصیب کشورهای منطقه از جمله ایران و بلاروس خواهد کرد.»

وی ادامه داد: «همچنین رییس‌جمهوری بلاروس در سفر خود به ایران و حضور در مجلس شورای اسلامی، بسیار بر ارتقای سطح همکاری‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مشترک تاکید داشت. همچنین در سفری که کمیسیون امنیت‌ملی به بلاروس داشت نیز برداشت ما چنین بود که بلاروس فرصت بسیار خوبی برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی ایران است.»

وی افزود: «اگر بتوانیم با کشورهای آسیای مرکزی روابط درستی داشته باشیم و ظرفیت‌های مشترک را به کار بگیریم، می‌توانیم یک مبدا تحول اقتصادی را رقم بزنیم تا تامین‌کننده نیاز‌های ایران و سایر کشور‌های آسیای مرکزی باشد.»

نایب رئیس کمیسیون امنیت‌ملی مجلس شورای اسلامی در رابطه با ظرفیت‌های مشترک ایران و بلاروس گفت: «بلاروس به لحاظ موقعیت مناسب آب‌و‌هوایی و شرایط مطلوبی که در حوزه صنعت کشاورزی دارد و همچنین دارا بودن آب بسیار فراوان می‌تواند محل مناسبی برای کشت‌های فراسرزمینی باشد.»

وی صنایع تبدیلی غذایی را یکی از بهترین فرصت‌های همکاری بین دو کشور دانست و گفت: «بلاروس از قبل برای انجام این کار اعلام آمادگی کرده است. همچنین در حوزه (IT) ایران دارای دستاورد‌های مثبتی است که می‌تواند با بلاروس به تبادلات بپردازد.»

وی خاطر نشان کرد: «در چند ماه گذشته، نمایشگاه توانمندی‌های محصولات دفاعی توسط ایران در بلاروس برگزار شد که با توجه به آمار بازدید این نمایشگاه، تقاضای بالایی برای تامین نیازهای دفاعی بلاروس با استفاده از محصولات دانش‌بنیان ایرانی وجود داشت. تمامی این‌ها فرصت‌های خوب و مناسبی است که بین ایران و بلاروس وجود دارد و می‌تواند به آن‌ها عمل شود.»

عزیزی این اقدامات را در راستای بهبود وضعیت معیشت مردم موثر دانست و گفت: «مجلس شورای اسلامی نرخ ۸درصد رشد اقتصادی را در برنامه‌های خود پیش‌بینی کرده است. یکی از راهکارهای رسیدن به این عدد در رشد اقتصادی، تبادلات و ایجاد روابط با کشورهایی است که آماده ارتباط و بهره‌گیری از فرصت‌های مشترک هستند. تمامی این اقدامات به منظور بهبود شرایط اقتصادی و رفع نیازهای اساسی مردم صورت خواهد گرفت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار