در جلسه هم‌اندیشی و توانمندسازی مراقبان سلامت مدارس منطقه۴ عنوان شد:

سلامت دانش‌آموزان در گرو دسترسی به اهداف آموزشی و بهداشتی مناسب است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه4 با بیان اینکه اهداف متعالی آموزش و پرورش در صورتی تحقق می یابد که تعلیم و تربیت هم‌راستا با بهداشت و سلامت دانش‌آموزان حرکت کند،کودکان، والدین، رهبران و تصمیم‌گیرندگان آینده کشور هستند و سلامت آنها را در گرو دسترسی به اهداف آموزشی و بهداشتی مناسب دانست.

کد مطلب: ۱۴۱۳۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد
سلامت دانش‌آموزان در گرو دسترسی به اهداف آموزشی و بهداشتی مناسب است

اولین جلسه هم اندیشی و توانمندسازی مراقبان سلامت با حضور سیدجوادفیاضی؛معاون پرورشی و تربیت بدنی در محل اندیشکده تحول آموزش وپرورش منطقه ۴ برگزار شد.

سید جواد فیاضی با بیان اینکه مدارس به عنوان پایگاه گسترده، جمعیت وسیعی از کودکان را در بر گرفتـه و نقـش مهمی در انتقال اطلاعات بهداشتی به دانش آموزان، خانواده و جامعـه بـه عـهده دارنــد، بیان کرد: کودکــان، والدیــن، رهبران و تصمیم گیرندگان آینده کشور هستند و سلامت آنها در گرو دسترسی به اهداف آموزشی و بهداشتی مناسب است.

وی تاکید کرد: اهداف متعالی آموزش و پرورش در صورتی تحقق می یابد که تعلیم و تربیت هم راستا با بهداشت و سلامت دانش آموزان حرکت کند و از آنجا که دانش آموزان در سن فراگیری بوده و آموزش های بهداشتی را به خوبی می آموزند و می توانند به عنوان سفیران سلامت آموخته های خود را به خانواده و همسالان خود نیز انتقال دهند، بنابراین حفظ و ارتقای سلامت و بهداشت آنان امری ضروری و غیرقابل انکار است. در این راستا مراقبان سلامت به عنوان بازوان اجرایی برنامه بهداشت مدارس نقش مهمی در حفظ و ارتقای سطح سلامت دانش آموزان ایفا می کنند.

فیاضی ضمن اشاره به اهمیت وظیفه مراقبان سلامت در ارتقاء سلامت دانش آموزان و خانواده ها و متعاقب آن جامعه، بر جذب و به کارگیری دانش آموزان جهت مشارکت در برنامه های سلامت محور تاکید کرد و گفت: نقش مراقبین بهداشت در اجرای مراقبت‌هاى اولیه دانش‌آموزان از طریق شناخت و اقدام به حل مشکلات بهداشتى آنها با همکارى والدین و معلمان، موجب بهبود وضع سلامت و افزایش عملکرد تحصیلى و کاهش روزهاى غیبت ناشى از بیمارى‌هاى واگیردار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار