معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

احیای نقش تربیتی کادر مدرسه از سیاست‌های اجرای برنامه فراگیر پرورشی است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، احیای نقش تربیتی کادر مدرسه را از سیاست‌های اصلی اجرای برنامه فراگیر پرورشی دانست.

کد مطلب: ۱۴۱۲۲۸۷
لینک کوتاه کپی شد
احیای نقش تربیتی کادر مدرسه از سیاست‌های اجرای برنامه فراگیر پرورشی است

سعید دهنوی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در گفت‌وگو با پانا ضمن اشاره به ابلاغ برنامه فراگیر پرورشی به مدارس سراسر کشور، اظهار کرد: «تاکنون ۱۶۰۰ نفر از مدارس شهرستان‌های استان تهران در راستای اجرای برنامه فراگیر پرورشی، اعلام آمادگی کرده‌اند و از این موضوع استقبال شده‌ است؛ همچنین این برنامه برای مدیران در مقاطع ابتدایی و متوسطه تبیین شده و با استقبال خوبی مواجه شده‌ایم و همه اعلام همکاری و آمادگی کردند تا ۵ محور اصلی برنامه فراگیر اجرا شود.»

افزایش مشارکت دانش‌آموزان در حوزه پرورشی به کمک برنامه فراگیر پرورشی

وی در ادامه با بیان اهداف اصلی این برنامه، گفت: «برنامه فراگیر پرورشی دو هدف در نظر دارد؛ هدف اول این است که باید درصد پوشش و حضور دانش‌آموزان در برنامه فراگیر پرورشی مدارس را افزایش دهیم تا دانش‌آموزان در حوزه پرورشی فعال شوند.»

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران جذاب‌سازی فعالیت‌ها را هدف دوم این برنامه عنوان کرد و افزود: «هدف دوم این برنامه بدین معنا است که بخشی از کار را خود دانش‌آموزان بر عهده دارند و محور اصلی این برنامه‌ها دانش‌آموزان هستند؛ به همین دلیل خود آنان برنامه‌های جذاب‌تر و مورد پسندتری را برای هم‌سن و سالان خود طراحی و اجرا می‌کنند.»

دهنوی با اشاره به ایجاد موقعیت پرسش و پاسخ میان دانش‌آموزان در محور گفت‌وگو و خردورزی، بیان کرد: «دانش‌آموزان سوالات خود را در فضایی که حاصل این برنامه‌ها است، می‌پرسند و فضای مناظره و پرسش و پاسخ، برای آنان جذابیت دارد و آنان علاقه‌مند هستند که در این فضای پرسش و پاسخ دانش‌آموزی باشند و می‌توان این مورد را از نمونه‌های جذاب‌سازی برنامه فراگیر پرورشی در سطح مدارس و دانش‌آموزان دانست.»

احیای نقش تربیتی کادر مدرسه؛ سیاستی مهم در اجرای برنامه فراگیر پرورشی

وی افزود: «یکی از سیاست‌هایی که در اجرای برنامه فراگیر پرورشی به دنبال آن هستیم، موضوع احیای نقش تربیتی کادر مدرسه است، امسال با توجه به کمبود نیرویی که در حوزه پرورشی داریم و به دنبال تامین آن هستیم، می‌خواهیم از ظرفیت معلمان و مدیران استفاده کنیم.»

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: «خطاب برنامه فراگیر که هدف و مخاطب آن مدیر مدرسه است، ما از او می‌خواهیم که میزان آمادگی خود و درصدی که می‌تواند در اجرای این برنامه داشته باشد را اعلام کند؛ هنگامی که مدیر مدرسه به‌عنوان راهبر تربیتی مدرسه متولی شود و بخواهد که این برنامه را اجرا کند، قطعا از تمام ظرفیت‌های مدرسه مثل معلمان و تمام معاونان کمک می‌گیرد.»

دهنوی در پایان تاکید کرد: «یکی از هدف‌هایی که ما از این موضوع داریم این است که معلمان را درگیر کند و آن‌ها نیز نقش تربیتی که دارند را در برنامه فراگیر پرورشی ایفا کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار