معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش:

بازی و ورزش عامل پیوند والدین و دانش‌آموز است

گلستان (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در آیین افتتاحیه دوره آموزشی تربیت مدرس معلمان تربیت بدنی در گرگان بازی را مهم‌ترین عامل پیوند والدین و فرزندان معرفی کرد.

کد مطلب: ۱۴۱۱۹۹۸
لینک کوتاه کپی شد
بازی و ورزش عامل پیوند والدین و دانش‌آموز است

صبح امروز چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲، آیین افتتاحیه دوره آموزشی تربیت مدرس معلمان تربیت بدنی و دوره آموزشی کارشناسان و کارشناس مسئولان تربیت بدنی ادارات کل استان ها با حضور صادق ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، سیدرضا نظری مدیرکل، رضا طبرسا معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش‌و‌پرورش استان و سایر مسئولین در کانون طه گرگان برگزار شد.

در ابتدای گردهمایی شرکت کنندگان در این دوره آموزشی، ستاری فرد، معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش ضمن درود به ساحت شهدای ارزش آفرین اسلامی با اشاره به آیاتی از قرآن‌کریم بیان کرد: در این کتاب آسمانی، آیات زیادی بر ارزش تربیت بدنی و معلمی وجود دارد که نشانه توجه قرآن کریم به تربیت بدنی و معلمی است.

وی با اشاره به آیه ای از قرآن قوی بودن را ارزش معرفی کرد و گفت: کار معلم تربیت بدنی، فاخر و اسلامی است چون مبنایی برای اعطای سلامتی و قوت به دانش آموزان است.

ستاری فرد در ادامه بیانات خود، به نقش و اهمیت ورزش در تمدن اسلامی و ارزش های اسلامی اشاره کرد و آن را ابزاری برای خدمت به خدا و خلق خدا و حفظ بدن به عنوان امانتی الهی معرفی کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش در خصوص فضاهای ورزشی مورد نیاز دانش آموزان، با اشاره به منسوخ شدن شاخص سرانه های ورزشی، قابلیت دسترسی فضاها را قابل اهمیت دانست و گفت: نقص آیین نامه های کنونی مدیریت حفظ و نگهداری اماکن ورزشی باعث شده تا بهروری اماکن ورزشی نیز به دلیل خودتحریمی ها و سومدیریت ها کم باشد.

وی تاکید کرد: با همکاری همه معلمان و همکاران عزیز و ارجمند این دستورالعمل ها، در‌‌ دست اصلاح و بهبود است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش، ایجاد فضاهای ورزشی درون مدارس را در راستای هویت بخشی به درس ورزش و شأن دادن به معلم ورزش و افزایش امنیت دانش آموزان، بسیار مهم دانست و آن را برای تحقق اصل تمام ساعتی تعلیم و تربیت در سند تحول به عنوان یک مطالبه، ضرورتی تام، معرفی کرد.

این مقام مسئول، تبیین محتوای درس تربیت بدنی را محدود به کتاب ندانست، بلکه برنامه، زمان، بسته و رویداد را از شاخصه های اصلی محتوای تربیت بدنی برشمرد.

ستاری‌فرد در ادامه بیانات خود معلم تربیت بدنی را تنها معلمی دانست که به طور کامل با استفاده از ظرفیت خود دانش آموز به‌ ارائه و اجرای مفاهیم درس خود می پردازد.

وی با اشاره به افزایش چاقی در سنین نوجوانی و در بین دانش آموزان، آن را به طور عمده به دلیل گوشه نشینی فیزیکی و عدم تحرک و بازی و ورزش کافی دانست و گفت: زنگ ورزش به تنهایی یک دنیا فلسفه و ارزش است، تلفیق معنویت با ورزش و هشیاری در ساعت ورزش به ویژه ورزش صبحگاهی برای کاهش این معضل اجتماعی و فرهنگی بسیار مهم است.

ستاری فرد، کاهش انسجام خانوادگی و کاهش روابط اعضای آن را از معضلاتی دانست که ورزش‌ و‌ تربیت بدنی می تواند به رفع آن کمک کند.

وی بازی را مهم‌ترین عامل اتصال والدین و فرزندان معرفی کرد و گفت: این بازی، به ویژه در قالب رویدادهای ورزشی باعث افزایش درک متقابل می شود. بازی و ورزش تنها عنصر معجزه آسا برای ایجاد انسجام خانواده و نزدیکی اعضای خانواده است و روابط درون خانوادگی را حداکثری می کند.

معاون وزیر در پایان بر تعلق خاطر متولی‌ ورزش کشور به اثرگذاری ورزش دانش آموزان، با نگاه تربیتی و کشف استعدادها اشاره کرد و آن را فرصتی مبارک برای ترویج رویداد محوری درون مدرسه ای برای افزایش ماندگاری و اثربخشی آن به طور عمیق و فراگیر دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار