مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

تشکل‌های دانش‌آموزی برای تقویت مهارت‌های اجتماعی برنامه‌های مفیدی اجرا کردند

تبریز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی گفت برنامه‌های متعدد و مفیدی توسط تشکل‌های دانش‌آموزی برای تقویت مهارت‌های اجتماعی در تابستان اجرا شد.

کد مطلب: ۱۴۰۸۴۵۴
لینک کوتاه کپی شد
تشکل‌های دانش‌آموزی برای تقویت مهارت‌های اجتماعی برنامه‌های مفیدی اجرا کردند

مسعود سعادتی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، آغاز سال تحصیلی و هفته وحدت، اقدامات انجام شده برای بازگشایی مدارس در ستادهای نواحی و مناطق مختلف استان را در سال تحصیلی جاری مثبت ارزیابی کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید بر اینکه دستگاه تعلیم و تربیت استان، دستگاهی فرابخشی است، اضافه کرد: قدردان حمایت و پشتیبانی دیگر دستگاه‌های اجرایی و خانواده‌ها از آموزش و پرورش هستیم.

وی اظهار کرد: بدون مشارکت اولیا و خانواده‌ها نمی‌توان به اهداف پیش بینی شده در این دستگاه دست یافت.

وی در ادامه با برشماری برخی از اقدامات انجام شده و دورنمای دستگاه تعلیم و تربیت استان، بیان کرد: آموزش و پرورش یکی از دستگاه‌های بسیار مهم و تاثیرگزار به ویژه در عرصه تربیت آینده‌سازان کشور بوده است.

وی ادامه داد: اهمیت آموزش و پرورش برای کارشناسان عرصه تعلیم و تربیت واضح است، اما حوادث چند سال گذشته، مخصوصا همه گیری ویروس کرونا اهمیت این موضوع را برای خانواده‌ها، آحاد مردم و مجموعه تعلیم و تربیت بیشتر ثابت کرد.

سعادتی، نبود نظام تربیتی منسجم در آموزش مجازی را از خلاهای دوران شیوع کرونا عنوان کرد.

این مقام مسئول گفت: فاصله گرفتن دانش آموزان از مدرسه در این دوران منجر به برخی خلاها و کمبودهایی شد که شاید برخی از این خلاها تا کنون نیز جبران نشده و ورود به این مسئله و تلاش برای برطرف کردن آن الزامی است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده برای حل مشکلات رفت و آمد دانش آموزان در سال تحصیلی جدید، بیان کرد: ادعا نمی‌کنیم که تکلیف همه دانش آموزان در آغاز سال تحصیلی مشخص بود، اما لیست قیمت‌ها و شرکت‌های تعیین شده به مدیران مدارس ابلاغ شده بود.

سعادتی افزود: در مقایسه با سال گذشته تکلیف بسیاری از دانش آموزان از همان ابتدا مشخص بود و مشکل رفت و آمد و سرویس دانش آموزان به کمک مدیران مدارس که اصلی‌ترین رکن آموزش و پرورش به شمار می‌آیند، سازماندهی شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به سازماندهی نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: کمبود نیروی انسانی در درصد بسیار ناچیزی از مدارسمان به دلیل جابجایی‌ها و عدم سازماندهی استخدامی‌های جدید و قطعی نشدن احکام بود که از هفته‌ آتی مشکلی از این جهت نخواهیم داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به ماموریت‌های محوله از سوی ریئس جمهور به آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین و منویات مقام معظم رهبری، بر ضرورت توجه ویژه به تعلیم و تربیت به معنای خاص و توجه ویژه به امر پرورش تاکید کرد.

وی گفت: بیش از ۶هزار مدرسه در سطح آذربایجان شرقی وجود دارد که مدارس روستایی و کوچک با تعداد دانش آموزان کم بخش عمده‌ای از آن را تشکیل می‌دهند.

سعادتی ادامه داد: با مساعدت‌های ویژه سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه، نماز جماعت در بیش از ۲۸۰۰ مدرسه با حضور ائمه جماعات برگزار می‌شود که نسبت به سال گذشته افزایش دو برابری دارد.

وی حضور بیش از ۶۰۰ روحانی در مدارس استان برای کمک به امر پرورش در قالب طرح امین و همکاری نزدیک به بیش از ۷۰ سرباز طلبه با دستگاه تعلیم و تربیت در مناطق محروم را یادآور شد.

سعادتی گفت: برنامه جامع برگزاری دوره‌های ویژه توانمندسازی برای ۱۱ هزار معلم مدارس غیردولتی در سطح استان در بازه زمانی سه ساله برای نقش آفرینی بهتر در حوزه تعلیم و تربیت اجرا شده است.

وی برگزاری برنامه‌های متعدد به کمک تشکل‌های دانش آموزی برای تقویت مهارت‌های اجتماعی دانش آموزان، برپایی موکب ویژه دانش آموزی در پیاده‌روی اربعین، اعزام دانش آموزان به ویژه زیارت اولی‌ها به مشهد مقدس، برگزاری اردوهای مختلف برای دانش آموزان و حضور بیش از ۲۰۰ هزار دانش آموز در پایگاه‌های اوقات فراغت را از اقدامات انجام شده در عرصه تعلیم و تربیت و غنی‌سازی اوقات فراغت، عنوان کرد.

سعادتی در خاتمه با اشاره به بخشی از فعالیت‌های دبیرخانه کنگره بزرگداشت ۱۰ هزار شهید استان آذربایجان شرقی در اداره کل آموزش و پرورش استان، خاطرنشان کرد: معرفی ویژه فرهنگیان و دانش آموزان شهید به عنوان شخصیت‌های ماندگار تربیتی و الگو برای معلمان و مخاطبان عام آموزش و پرورش و تهیه کتاب و بروشور و همکاری با ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس و پرپایی نمایشگاه‌های متعدد در مدارس مختلف از جمله این اقدامات به شمار می‌آیند.

دانش آموز خبرنگار: اسرا بابایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار