امام جمعه تبریز: طرح «محدودیت‌های موشکی» برای تضعیف توان دفاعی ایران است

تبریز(پانا) -

کد مطلب: ۸۰۸۶۶۵
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه تبریز:  طرح «محدودیت‌های موشکی» برای تضعیف توان دفاعی ایران است

حجت‌الاسلام سید محمد علی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته‌ تبریز با اشاره به فریب‌کاری آمریکا افزود: تحولات مهمی در حوزه‌ سیاسی در جریان است و درباره توافقنامه برجام، آمریکا با نقص عهد و ریاکاری تلاش می‌کند تا جمهوری اسلامی ایران را از دستیابی به منافع برجام از جمله رفع تحریم‌ها بازدارد.

وی گفت: در این میان برخی کشورهای اروپایی به بهانه‌ می‌گویند آمریکا را در برجام نگهداریم‌ از اعمال محدودیت‌ها و تحریم‌ها در رابطه با توانمندی‌های موشکی ایران سخن می‌گویند. مسلم است بازی کشورهای غربی و ظاهر شدن در نقش پلیس بد یا پلیس خوب هیچگاه نمی‌تواند ایران را فریب دهد.

وی گفت: الگوی رفتاری آمریکا و برخی کشورهای غربی در سال‌های اخیر نسبت به ایران و سایر کشورهای منطقه نشان می‌دهد که آمریکا و هم‌پیمانا‌نش قابل اعتماد نیستند.

امام جمعه تبریز افزود: در حالی که آمریکا از عربستان حمایت‌های سیاسی و تسلیحاتی دارد، کشورهای منطقه را به تسلیحات مخرب مسلح می‌کند و از سوی دیگر مستمر ایران را تهدید کرده و از ایران می‌خواهد توان دفاعی خود را محدود کند! روشن است که این جوسازی‌ها برای دامن‌زدن به ایران‌هراسی و گرم کردن بازار فروش سلاح در منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: رییس جمهور آمریکا و سران برخی دولت‌های اروپایی بدانند که ملت هوشیار و بزرگ ایران هرگز فریب آنان را نخواهند خورد.

وی با بیان این‌که امام جواد(ع) بهترین الگو برای جوانان ما در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است، اظهار کرد: امروز جوانان برای مقابله با دشمنان، روش و منش حضرت جواد (ع) را الگو قرار دهند.

وی با بیان این‌که ماجرای ۱۷ شهریور دنباله درس جاویدی است که امام جواد(ع) به ما داد، افزود: حضرت جواد (ع) به گونه‌ای زیست که دشمن نتوانست تحمل کند از این رو وی را در ۲۵ سالگی به شهادت رساندند؛ امام جواد(ع) مظهر مبارزه با باطل بود.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم افزود: امام جواد(ع) در راه ترویج دین، با روش مناظره‌ی علمی و تربیت شاگردان نقش بسیار ارزشمندی بین ائمه‌ی اطهار(ع) داشت.

وی با بیان این‌که در چهارمین سال حمله عربستان سعودی به یمن واقع شده‌ایم که وحشیانه مردم یمن را به خاک و خون کشیدند، گفت: دوم فرودین نیز سالروز حمله ماموران رژیم شاه به مدرسه فیضیه قم است که برای شهدای این واقعه نیز درود می‌فرستیم.

وی با بیان این‌که دوم فروردین ماه به عنوان "روز جهانی آب" نامگذاری شده و با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در رابطه با مصرف آب، افزود: اگر بتوانیم از ۹۰ درصد آبی که در بخش کشاورزی مصرف می‌شود تنها ۱۰ درصد صرفه‌جویی کنیم نتایج بسیار خوبی خواهد داشت؛ همه می‌دانیم که "آب" کالایی ارزشمند در توسعه‌ کشور است.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که رشد بخش‌های مختلف کشور نیز وابسته به آب است، افزود: دوم فرودین(روز جهانی آب) فرصتی است تا بهتر و بیشتر به اهمیت و جایگاه آب (این عنصر بی بدیل و بدون جایگزین طبیعت) توجه کنیم.

وی وجود ۱۴۲ سد کوچک و بزرگ در کشور، برخورداری ۹۹ درصد جمعیت شهری و ۹۵ درصد‌ جمعیت روستایی از آب سالم و بهداشتی را از دستاوردهای انقلاب دانست و ادامه داد: امید داریم همه ما و به ویژه کشاورزان زحمت‌کش در راستای مصرف خردمندانه آب با اجرای سیستم‌های نوین آبیاری، صرفه‌جویی‌های لازم را در این راستا داشته باشند.

وی تاکید کرد: امید است تمامی مسئولان و مردم در اصلاح مصرف آب دست به دست هم دهیم تا در روزهای خشکسالی نیز بتوانیم مدیریت مصرف کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان ضمن گرامیداشت "روز هنرهای نمایشی" تشریح کرد: اهمیت هنر در اسلام بسیار است و همه باید به هنرمندان ارزش و اهمیت دهیم به ویژه برای هنرمندانی که با محتوای ارزشی در انقلاب اسلامی ایران فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به حضور ابراهیم حاتمی‌کیا(کارگردان) در نماز جمعه این هفته تبریز اظهار کرد: به وقت شام، فیلمی تراز جمهوری اسلامی ایران بوده و از ساعت ۱۷ در سینما قدس تبریز اکران خواهد شد.

وی با دعوت از تمامی علاقه‌مندان و میهمانان برای تماشای فیلم به وقت شام، افزود: جوانان باید فیلم‌های ارزشی را تماشا کنند، از ابراهیم حاتمی‌کیا نیز برای ساخت این فیلم قدردانی می‌کنم.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم گفت: فیلم "به وقت شام" شجاعت، عزت ایران و غیرت ایرانی را در دفاع از آرمان‌های انسانی به نمایش گذاشته و تفاوت بین اسلام ناب محمدی که خاستگاهش ایران است را با اسلامی که سلفی و وهابی متولی آن هستند، مجسم می‌کند.

وی با بیان این‌که به وقت شام، فیلم تراز جمهوری اسلامی ایران است، تاکید کرد: این فیلم می‌گوید که داعش فقط در سوریه نیست و می تواند نزدیک ما هم باشد! امید است تمامی هنرمندان برای ساخت فیلم‌های ارزشی همت کنند.

وی گفت: از همه مردم برای حضور در مراسم اعتکاف رجبیه دعوت می‌کنیم.

امام جمعه تبریز ضمن تبریک سال ۹۷ که به سال "حمایت از کالای ایرانی" نامگذاری شده است، افزود: رهبری هر ساله راهبرد اساسی نظام مقدس را در اولین روز سال مطرح می‌کنند امسال هم در جمع عظیم زائران با برسی اجمالی کارنامه ۴۰ ساله انقلاب راهبرد جدید سال را مطرح کردند.

وی با اشاره به سخنان رهبری در رابطه با آزادی‌های فردی و گروهی، گفت: شرکت در انتخابات و روی کار آمدن دولت‌ها با گرایش‌های متفاوت، نشانگر آزادی ملت ایران و صحت و سلامت انتخابات ایران است.

وی با اشاره به این‌که دشمنان می‌خواهند با جوسازی آزادی را به چماقی علیه جمهوری تبدیل کنند و نظام را به هرج و مرج و براندازی بکشانند، گفت: قطعا آزادی در کشور برای همه وجود دارد اما این آزادی باید در چارچوب قانون اساسی باشد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با عدالت، افزود: بدون تردید تا دستیابی به عدالت کامل موردنظر رهبری، فاصله داریم اما کارنامه جمهوری اسلامی ایران در این راستا نسبت به نظام‌های گذشته بسیار درخشان است.

وی با بیان این‌که باید جوانان در تحقق شعار سال پیشقدم شوند، افزود: امروز رمز موفقیت ایران و ایرانی در تحقق اقتصاد مقاومتی و اهمیت‌دهی به تولید داخلی است. باید روز به روز تولید ملی را افزایش داده و این تولیدات را مصرف کنیم.

وی تشریح کرد: باید با حمایت از کالای ایرانی، بتوانیم قدم‌های مثبتی در راستای تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی برداریم، در این صورت آمار بیکاران هم کم شده و اشتغال‌زایی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار