در آستانه هفته وحدت انجام شد؛

افتتاح ۸۶ طرح آموزشی و پرورشی در استان کردستان

تهران (پانا) - 86 طرح آموزشی و پرورشی به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت با حضور رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در استان کردستان افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۴۰۸۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح ۸۶ طرح آموزشی و پرورشی در استان کردستان

به گزارش روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ حمیدرضا خان‌محمدی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس این سازمان جهت بررسی وضعیت طرح‌های آموزشی و پرورشی و افتتاح چند طرح، امروز وارد استان کردستان شد.

وی در بدو ورود، متقارن با هفته دفاع مقدس بر مزار شهدای گمنام در استانداری حضور پیدا کرد و به مقام والای شهیدان گمنام انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادای احترام کرد و با بیان اینکه اگر شهدا نبودند امروز آسایش و آرامش لازم برای خدمت به فرزندان ایران عزیز مهیا نمی‌شد، افزود: جهاد مدرسه‌سازی، فرصتی برای استمرار مسیر درست شهدای گرانقدر است.

سپس در دیدار با استاندار کردستان، دو طرف در خصوص وضعیت آموزشی و پرورشی استان گفت‌وگو کردند و آمادگی خود را برای رسیدن به سرانه شایسته دانش‌آموزان استان اعلام کردند.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در ادامه با حضور در اداره کل نوسازی مدارس استان کردستان ضمن دیدار با کارکنان در گفت‌وگوی صمیمانه با این عزیزان، روند فعالیت‌های پیش رو و وضعیت استان را بررسی کرد. در این دیدارها کارکنان نوسازی استان از پیگیری‌های خان‌محمدی بابت رتبه‌بندی کارکنان این سازمان و طرح‌های رفاهی چون میهمانی خورشید، تشکر کرده و خواستار توجه بیشتر به رفاه پرسنل شدند.

افتتاح ۸۶ طرح آموزشی و پرورشی در کردستان

خان‌محمدی ظهر امروز در مراسم افتتاح 86 پروژه‌ آموزشی استان کردستان با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای تامین فضای آموزشی اظهار داشت: در 2 سال گذشته 5 هزار و 500 پروژه با مساحت 3.5 میلیون مترمربع در قالب 27 هزار کلاس درس به سرانه فضای آموزشی کشور افزوده شده است.

وی افزود: تقریبا 105 هزار مدرسه و 540 هزار کلاس درس در کشور داریم که 3 هزار و 100 طرح در قالب فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی و 14 هزار و 500 کلاس درس در 10 ماه گذشته تحویل داده شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به تشریح وضعیت فضاهای آموزشی پرداخت و گفت: 19 درصد مدارس کشور فرسوده هستند که 13 درصد نیازمند مقاوم‌سازی‌ و 6 درصد تخریبی است.

وی از وجود مشکلات در فضای کاربری و فیزیکی آموزشی در استان کردستان خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم در سفر پیش روی رئیس‌جمهوری بتوانیم اعتبارات تخصیصی را به 2 برابر افزایش دهیم کما اینکه در سال گذشته نیز بودجه این بخش 200 درصد افزایش یافت.

خان‌محمدی بیان کرد: امیدواریم با کمک مسئولان استانی بتوانیم فضاهای آموزشی استانداردی را برای دانش‌آموزانمان احداث و فراهم کرده و همه با هم برای ساختن ایران و کردستانی قوی تلاش کنیم.

مرادی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کردستان نیز گفت: ۸۶ پروژه مورد بهره‌برداری در قالب ۳۵۶ کلاس درس در فضای ۳۷ هزار مترمربع احداث شده است.

وی ادامه داد: برای این طرح‌ها ۴۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی و خیرین هزینه شده است.

امروز با حضور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، دبیرستان ۱۸ کلاسه عصمت ناحیه منفصل شهری حسن‌آباد نیز افتتاح شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار