پدر شهید رسانه « جدیری نام آور»:

احترام و مسئولیت‌پذیری پسرم امیر وصف نشدنی بود

تبریز (پانا) - پدر شهید رسانه امیر جدیری نام آور عنوان کرد احترام و مسئولیت‌پذیری پسرش وصف نشدنی بود.

کد مطلب: ۱۴۰۸۲۴۳
لینک کوتاه کپی شد
احترام و مسئولیت‌پذیری پسرم امیر وصف نشدنی بود

گروهی از خبرنگاران و فعالین حوزه خبر استان آذربایجان‌شرقی در راستای برگزاری کنگره ۱۰هزار شهید استان با خانواده شهید رسانه «امیر جدیری نام آور»دیدار کردند.

از ترافیک سنگین خیابان کنار مصلی تبریز که رد می‌شدم، نگاهم از دور پی کوچه بن بست قدیمی می گشت. به انتهای خیابان رسیدم دوستان را که سر کوچه منتظر دیدم بی اختیار خوشحال شدم و فوری از ماشین پیاده شده و به سمت آنها رفتم.

انتهای کوچه که طول کمی هم داشت در سفید قدیمی به چشم می خورد. با اینکه بارها از آنجا گذشته بودم، اما هیچگاه متوجه کوچه بن بست و دو خانه منتهی الیه آن نشده بودم.

با شش هفت نفر از همکاران رسانه ای وارد خانه شدیم و از یک حیاط خلوت کوچک که سقف آن پوشانده شده بود رد شدیم و وارد خانه شدیم. از راهرو که نگاه می کردی خانه ای قدیمی با فرش های قرمز به چشم می خورد تا وارد خانه شدیم همان بوی خونه قدیمی ها به مشام می خورد که در لحظه دوران کودکی را برای من تداعی کرد.

پدری ایستاده به استقبال با چهره ای مهربان و با ذوق منتظر مهمان هایش بود. وارد خانه شده و در پذیرایی با تعارف میزبان نشستیم. روبه رو نگاهم به عکس شهید و مادرش افتاد.

مادر شهید با چهره ای معصوم و پر از انتظار که دو سال بود به فرزند شهیدش پیوسته بود.

پدر شهید جدیری با کلامی آرام و دلنشین به مهمانان خوش آمدگویی کرد و بدون مکث گفت: من به فرزند بزرگ خود رضایت دادم تا در جبهه حضور داشته باشد و به او یادآور شدم که برای حفظ نماز باید از جان و دل قدم برداشت.

پدر شهید جدیری نام آور در ادامه با بیان اینکه امیر بچه ای فعال و پر جنب و جوش بود، توضیح داد: من همیشه نگران شیطنت های پسرم در جبهه بودم و گاهی دوستانش از کارهایی که در جبهه انجام میداد برایم نقل می کردند.
وی پسر شهیدش را متفاوت از دیگر فرزندان خود از نظر شخصیت و رفتار توصیف کرد و گفت: ادب و احترام و مسئولیت پذیری امیر با اینکه در سن نوجوانی بود خیلی به جا بود و من تا به لحظه ی آخرین دیدارمان هیچ رفتار غیرمتعارف از پسرم ندیدم.

وی به بی قراری های مادر شهید در زمان اعزام به جبهه و بعد از شهادت اشاره می کنم و با کمی مکث و بغض می گوید: دوستان امیر خبر شهادتش را نمی توانستند به ما اطلاع دهند.

پدر شهید جدیری با تاکید بر اهمیت خانواده و تربیت فرزند، گفت: کشور ما به برکت شهدا و انقلاب زیر سایه ائمه اطهار مقدس است و دختران و پسران جوان باید خیلی بر روی رفتار و کردار خود دقت کنند چون پدر و مادر آینده هستند که فرزند برای میهن تربیت می کنند.

در ادامه دیدار، برادر شهید هم به مروری خاطراتی از برادر بزرگ شهیدش کرد و گفت: شهدا منتخبین ویژه الهی هستند و برادر من با اینکه سن کمی داشت، اما در زندگی ۱۶ساله خود به اندازه یک فرد بالغ ۴۰ساله کارهای تأثیرگذاری انجام داده بود و کمک رسان خانواده و مردم بود.

برادر شهید به فعالیت رسانه ای امیر جدیری اشاره کرد و گفت: در آن زمان حاج آقا قدوسی فعالیت های فرهنگی نوجوانان را مدیریت می کرد و برادر با معرفی ایشان به سبب فن بیان و صدای خاص برای گویندگی به رادیو معرفی شدند.

امیر جدیری نام‌آوری از گزاشگران دوران دفاع‌مقدس بود که سال 1346 در تبریز متولد شد. او در زمان جنگ تحمیلی به جبهه‌های حق علیه باطل شتافت و سرانجام 16 مهرماه سال 1361 در جبهه «رقابیه» به شهادت رسید و پیکر پاکش در کنار شهدای تبریز به خاک سپرده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار