مدیرکل شاهد و امور ایثارگران وزارت آموزش و پرورش:

یادواره شهدا جهت تبیین فرهنگ والای شهیدان به دانش‌آموزان و معلمان است

تبریز (پانا) - مدیرکل شاهد و امور ایثارگران وزارت آموزش و پرورش تبیین فرهنگ والای زندگی و منش شهیدان برای جامعه دانش‌آموزی و فرهنگی را از مهم‌ترین اهداف یادواره شهدا عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۴۱۷۵۲۵
لینک کوتاه کپی شد
یادواره شهدا جهت تبیین فرهنگ والای شهیدان به دانش‌آموزان و معلمان است

زهرا پناهی روا در سفر خود به استان آذربایجان شرقی و در دیدار با خانواده شهیدان معلم بخت شکوهی گفت: خانواده های معظم شهدا، نماد صبر و مقاومت هستند.

مدیرکل شاهد و امور ایثارگران وزارت آموزش و پرورش افزود: شهدای والامقام خالصانه در راه خدا قدم برداشته اند و پدران، مادران، همسران و فرزندان شهدا هم صبورانه آنان را در راه مبارزه با دشمنان یاری کردند.

وی تاکید کرد: دانش آموزان باید بدانند شهدا با نثار جان شیرین خود در جبهه های حق علیه باطل چه حماسه هایی خلق کردند تا آرامش و امنیت را برای کشورمان به ارمغان آورند.

پناهی روا تصریح کرد: انقلاب شکوهمند ایران اسلامی از دل همان مبارزان شهید دوران اول انقلاب به پیروزی رسید و با خون شهدا آبیاری شد.

وی خاطرنشان کرد: جهت آشنایی بیشتر دانش آموزان با شهدا و اهداف والای آنان حوزه شاهد و امور ایثارگران وزارت در نظر دارد کنگره ملی ۵ هزار شهید فرهنگی و ۳۶ هزار شهید دانش آموزی را برگزار کند.

زندگینامه شهدای فرهنگی و دانش آموز در حال چاپ است

در این دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، معرفی راه و سیره شهدا به نسل های حال و آینده را یکی از اهداف مهم دستگاه تعلیم و تربیت عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: شهدا بهترین الگو برای آینده سازان ایران اسلامی هستند.

مسعود سعادتی گفت: به مناسبت برگزاری یادواره کنگره ملی ۱۰ هزار شهید استان زندگی نامه بعضی از شهیدان گرانقدر فرهنگی جمع آوری و درحال چاپ است تا در اختیار فرهنگیان و دانش آموزان قرار گیرد.

شایان ذکر است علی بخت شکوهی در ۲۵ بهمن ماه ۱۳۵۷ طی یک درگیری با عوامل رژیم ستم شاهی در شهر ارومیه به شهادت رسید و جاودانه شد. همچنین صمد بخت شکوهی به محض شروع جنگ تحمیلی به جبهه های حق علیه باطل اعزام شد و در بیست و چهارم تیرماه ۱۳۶۱ در منطقه عملیاتی شلمچه و در عملیات رمضان به فیض شهادت نائل آمد.

خبرنگار: اصغر سلمان زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار