معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان تهران:

برگزاری برنامه های تربیتی در طی سال تحصیلی، در راستای تقویت روحیه دانش‌آموزان ضروری است

بهارستان یک(پانا)- معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش ۵ استان تهران، اجرای برنامه های تربیتی در طول سال را در راستای تقویت روحیه دانش‌آموزان ضروری دانست. 

کد مطلب: ۱۴۰۶۸۹۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری برنامه های تربیتی در طی سال تحصیلی، در راستای تقویت روحیه دانش‌آموزان ضروری است

مرتضی تاجیک معاون آموزش متوسطه اداره کل شهرستان های استان تهران در آیین جشن شکوفه های آموزشگاه شهید آوینی ناحیه یک بهارستان، خاطرنشان کرد:« برای اینکه دانش آموزان عزیز سال تحصیلی جدید و مفیدی را آغاز کنند، تمام تمهیدات لازم از حوزه های فضای آموزشی، نیروی انسانی، کیفیت بخشی به آموزش و سایر...، انجام شده و درحال انجام است.»

تاجیک درخصوص الزام برگزاری مراسم جشن‌شکوفه ها برای دانش آموزان کلاس اول اظهار کرد:« برگزاری این برنامه ها بر روحیه آنها موثر است و موجب می‌شود که دانش‌آموزان فضای مدرسه را دوستانه تصور کرده و راحت تر بتوانند از محیط خانواده جدا و به محیط مدرسه وارد شوند.»

این مقام مسئول در رابطه با نقش معلمان در سازگار ساختن دانش آموزان کلاس اول با محیط مدرسه اذعان کرد:« معلمان با برقراری محیط دوستانه و ارتباط عاطفی با دانش‌آموزان، ضمن علاقمند ساختن آنها به کلاس درس و محیط مدرسه اصلی ترین نقش را ایفا می‌کنند.»

او همچنین ضمن تقدیر از معلمان کلاس اول افزود:«چالش برانگیزترین پایه برای تدریس از جانب معلمان، کلاس اول است که می‌تواند به دلیل آشنا نبودن دانش‌آموزان با محیط مدرسه باشد؛ بنابراین معلمان این پایه باید توانایی لازم برای سازگار ساختن آنها و خلاقیت لازم برای برقراری ارتباط دوستانه بین آنها را دارا باشند.»

تاجیک در ادامه عنوان کرد:«برگزاری برنامه های تفریحی و تربیتی علاوه بر کارهای آموزشی کلاس درس، ضمن تقویت روحیه دانش‌آموزان ضروری است؛ آموزش و پرورش قصد دارد علاوه بر آموزش، در تربیت دانش آموزان نیز نقش ایفا کند تا آنها بتوانند بهتر وارد جامعه شده و فردی مفید برای کشور واقع شوند.»

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان تهران، در ادامه به فعالیت دانش‌آموزان در کلاس های عملی مانند کاروفناوری اشاره کرد و افزود :«دانش آموزان با تجربه و لمس موضوع، آن را بهتر می‌آموزند بنابراین بهترین جنبه مثبت برگزاری این کارگاه ها در مدارس، می‌تواند یادگیری بهتر دانش آموزان باشد.»

تاجیک در رابطه با برگزاری کلاس های کاروفناوری در مدارس، گفت:«این کلاس ها می‌توانند موجب افزایش مهارت های فنی دانش‌آموزان شوند؛ آنها می‌توانند در این کلاس ها علایق و مهارت های خود را شناسایی کرده و در آینده بتوانند در رشته هایی که در آنها توانایی دارند، فعالیت کنند.»

او در پایان ضمن اشاره به انتخاب شغل آینده دانش آموزان و شناسایی ضعف‌هایشان، تاکید کرد:«دانش آموزان در این کلاس می‌توانند علاوه بر مهارت های خود، ضعف هایشان را نیز شناسایی کنند؛ این کلاس ها به آنها فرصت می‌دهد تا حرفه ای را که در آن علاقه یا تسلط ندارند بشناسند.»

خبرنگار دانش‌آموز: ملیکا سرائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار