رئیس سازمان دانش‌آموزی استان لرستان:

نبرد روایت‌ها ادامه دفاع مقدس است

لرستان (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی استان لرستان عنوان کرد نبرد روایت‌ها ادامه دفاع مقدس است.

کد مطلب: ۱۴۰۶۵۶۷
لینک کوتاه کپی شد

نشست کتابخوان تخصصی با موضوع کتاب بلدچی نوشته اسماعیل سپهوند به مناسبت هفته دفاع مقدس در کتابخانه عمومی غدیر خرم آباد برگزار شد.

در ابتدای این نشست، محسن امیری خواه، مدیر سازمان دانش آموزی استان لرستان با اشاره به اهمیت ثبت روایت های دست اول توسط رزمندگان دفاع مقدس عنوان کرد: جنگ روایت ها، ادامه جنگ تحمیلی است و جا دارد از حاج اسماعیل سپهوند برای نگارش این اثر فاخر تشکر کنیم. قلم کهنه سربازان دفاع مقدس تکمیل کننده رشادت ها و ایثار ایشان در جنگ تحمیلی است. این روایت ها اسناد تاریخی مستدلی هستند که نسل هایی را که جنگ را درک نکرده اند با تاریخ انقلاب آشنا خواهد کرد.

در ادامه اسماعیل سپهوند نویسنده کتاب بلدچی با اشاره به گستردگی حماسه های دفاع مقدس افزود: تلاش بنده این بود مسائلی را که از زاویه دید 120 درجه خودم به عنوان یک بسیجی 14 ساله در دفاع مقدس درک کردم به قلم تحریر درآورم. مسلما افراد زیاد دیگری در گردان ها و تیپ های دیگری بوده اند و که روایات شنیدنی و منحصر به فرد خود را دارند که متاسفانه بنده در آنجا حضور نداشته ام و چون ندیدم نتوانستم در کتاب خود توصیف کنم.

ناشر نخستین روایت بلند دفاع مقدس استان لرستان با تاکید بر اهمیت تحقیق و پژوهش در مورد خاطرات و روایت جنگ تحمیلی گفت: مجموعه کتاب بلدچی با صرف وقت و انرژی بسیار جهت ارائه واقعیات حضور رزمندگان لرستانی در دفاع مقدس نگارش شده است و از این کتاب می توان به عنوان یک سند پژوهشی برای محققین نام برد.

سپهوند با شرح حضور خود در جبهه به عنوان یک بسیجی 14 ساله ادامه داد: رزمندگان دفاع مقدس جزو نوابغ و افراد باهوش جامعه بودند. گاهی با کمترین امکانات وسایلی می ساختند که هزینه های گزاف و تکنولوژی پیشرفته دشمن بعثی را خنثی می کردند. یگان های اطلاعات عملیات و تخریب ما در سطح جهانی حرف برای گفتن داشتند.

در پایان این نشست حاضرین به ارائه نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود نسبت به کتاب پرداختند و مولف نیز در فضایی صمیمی به آنها پاسخ داد.

دانش آموز خبرنگار: رضا سیاه منصور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار