معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

واریز معوقات رتبه‌بندی معلمان با صدور احکام جدید در شهریورماه

طرح‌ حمایت از معلمان مدارس غیردولتی در حال بررسی است که براساس آن ‌پرداخت حقوق تابع قانون کار خواهد بود/ جذب سرایداران جدید ‌مدارس تا پایان اسفند

تهران (پانا)- معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش توجه به مدارس دولتی را رویکردی نوین و اثرگذار در نظام تعلیم و تربیت برای سال تحصیلی 1402-1403 دانست.

کد مطلب: ۱۴۰۶۵۱۰
لینک کوتاه کپی شد
واریز معوقات رتبه‌بندی معلمان با صدور احکام جدید در شهریورماه

محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با حضور در برنامه تلویزیونی تهران ۲۰، مصادف شدن ایام ماه ربیع و آغاز سال تحصیلی جدید ۱۴۰۲-۱۴۰۳ را ایجاد زمینه‌ای برای شادابی و نشاط بیشتر در نظام تعلیم و تربیت دانست و نسبت به این موضوع ابراز امیدواری کرد.

وی آغاز برنامه‌ریزی برای بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید ۱۴۰۲-۱۴۰۳ را از ماه بهمن سال ۱۴۰۱ بیان کرد و گفت: بازگشایی مدارس از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش است که ساماندهی و برنامه‌ریزی‌های لازم اعم از ساماندهی فضا، نیروی انسانی، تجهیزات و... برای این بازگشایی که حرکتی ملی با هدف ایجاد موقعیت مناسب در فضای تعلیم و تربیت ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز در سال جاری است، از هفت تا هشت ماه قبل صورت گرفت و آمادگی کامل برای اول مهر 1402 ایجاد شده‌ بود.

توجه به مدارس دولتی، رویکردی نوین و اثرگذار در نظام تعلیم و تربیت

وی افزود: در تمام مدارس کشور جشن بازگشایی با حداکثر ظرفیت برای دانش‌آموزان برگزار شد و آغاز یک حرکت جدید در نظام تعلیم و تربیت با رویکرد "توجه به مدارس دولتی" که برگرفته از فرمایشات رهبر معظم انقلاب است، با حمایت دولت و مقام عالی وزارت صورت گرفت.

کاظمی با اشاره به سرویس مدارس و ارتباط این مسئله با وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: این موضوع ارتباط مستقیم با آموزش و پرورش ندارد و وظیفه اصلی مدیران مدارس، برنامه‌ریزی برای تعلیم و تربیت و فعالیت‌های آموزشی و تربیتی در مدرسه است؛ در آیین‌نامه جدید سرویس مدارس بحث‌های کارشناسی درباره این مسئله انجام شد و شهرداری و وزارت کشور مسئولیت پیدا کردند تا کار سرویس مدارس را انجام دهند.

جذب 50 هزار معلم جدید در سال تحصیلی 1402/به‌کارگیری پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی در سال تحصیلی جاری

‌وی مدارس را محور تعلیم و تربیت دانست و ماموریت آموزش و پرورش را برنامه‌ریزی برای آمادگی مدارس بیان کرد و گفت: از سال گذشته تاکنون ۲۰ هزار و ۲۰ مدرسه با ظرفیت ۱۰ هزار کلاس درس ایجاد شد و تلاش کردیم تا بهترین نیروها جذب شوند که این کار تحولی در بازه زمانی کوتاهی رخ افتاد؛ همچنین درخصوص شرایط نیروی انسانی، جذب ۵۰ هزار معلم جدید در سال تحصیلی جدید صورت گرفت.

وی درخصوص کسری نیروی انسانی در برخی مدارس ابتدایی، اظهار کرد: نتایج آزمون استخدامی آموزگاران روز پنجشنبه هفته گذشته اعلام شد که از روز دوشنبه هفته جاری سازماندهی این افراد انجام خواهد شد؛ در برخی استان‌ها امروز شاهد سازماندهی این معلمان بوده‌ایم که آنان در مدرسه حضور پیدا کردند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر والدین در مدرسه‌ای با نبود معلم مواجه بودند، می‌توانند با مراجعه به اداره آموزش و پرورش منطقه، موضوع را اعلام کنند که البته ادارات آموزش و پرورش از موضوع آگاه هستند.

کاظمی ‌‌درخصوص برطرف‌سازی کسری نیروی انسانی در سال تحصیلی جدید گفت: برخی از این کسری‌ها، با کمک خروجی دانشگاه فرهنگیان، آزمون استخدامی (جذب نیروی دبیر، آموزگار، هنرآموز)، به‌کارگیری فرهنگیان دارای ساعت موظف و غیرموظف و به‌کارگیری بازنشستگان فرهنگی برای سال تحصیلی جاری جبران شد.

پایان فرآیند آموزش معلمان مدارس غیردولتی در برخی استان‌ها/ پیگیری برای تصویب قانون با هدف حمایت بیشتر از معلمان مدارس غیردولتی

معاون آموزش متوسطه آغاز فرآیند آموزش معلمان مدارس غیردولتی را از خردادماه ۱۴۰۲ اعلام کرد و افزود: این فرآیند آموزشی برای معلمان مدارس غیردولتی توسط دانشگاه فرهنگیان صورت گرفت که براساس آخرین گزارش، این دوره‌های آموزشی در برخی استان‌ها به پایان رسید.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره کمبود حقوق معلمان مدارس غیردولتی عنوان کرد: آموزش و پرورش به‌دنبال تصویب قانون برای حمایت بیشتر از معلمان مدارس غیردولتی است و طرحی از سال گذشته در حال بررسی است که براساس آن مدارس غیردولتی برای پرداخت حقوق از قانون کار تبعیت خواهند کرد.

وی با اشاره به ممنوعیت به کارگیری معلمان خرید خدمات بیان کرد: همکاران ما به‌دنبال مجوز هستند البته اکثر معلمان خرید خدمات در آزمون استخدامی امسال شرکت کرده و پذیرفته شدند.

کاظمی در ادامه از جذب خدمتگزاران و سرایداران جدید برای مدارس خبر داد و گفت: با پیگیری‌های مقام عالی وزارت و همراهی سازمان امور استخدامی، تعدادی مجوز برای جذب خدمتگزاران و سرایداران تا پایان سال ۱۴۰۲، نهایی شده و امید است تا پایان اسفندماه، زمینه جذب آنان صورت گیرد.

کاظمی با اشاره به شناورسازی ساعات مدارس و ادارات، گفت: ساعت آغاز فعالیت‌های مدرسه ثابت است فقط زمان پایان آموزش در هر دوره تحصیلی بر اساس برنامه درسی ملی، متفاوت است که شناورسازی نیروی اداری، برای برنامه‌ریزی اولیا درخصوص وضعیت فرزندان، کمک می‌کند.

واریز معوقات رتبه‌بندی معلمان با صدور احکام جدید در شهریورماه

کاظمی در پایان درخصوص معوقات رتبه‌بندی معلمان، گفت: معلمانی که به رتبه‌بندی معترض بودند، احکام جدید آنها پس از اعتراض صادر شد و با حقوق شهریور، این معوقات برای معترضان واریز شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار