معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

تحقق ایران قوی با مدرسه قوی ممکن می‌شود

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش‌ گفت تحقق پیشرفت و تعالی کشور ‌صرفا از مسیر آموزش و پرورش و در مدرسه محقق خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۰۷۶۸۵
لینک کوتاه کپی شد
تحقق ایران قوی با مدرسه قوی ممکن می‌شود

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، محمدمهدی کاظمی در نشست هماهنگی آموزش‌وپرورش و صداوسیما درخصوص برگزاری مراسم اختتامیه منتخبان نهمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی، اظهار کرد: امیداوریم با تمام برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران فرهنگی در مدارس، مناطق، استان‌ها و وزارت آموزش و پرورش، شاهد یک مهر بانشاط و سراسر امید برای فرزندان ایران اسلامی باشیم.

وی در ادامه افزود: دشمن امروز تمام تلاش و طراحی‌های خود را بر اثرگذاری روی ذهن نوجوانان و دانش‌آموزان ایران اسلامی گذاشته است و ورود جدی مدیران و معلمان در آگاهی‌بخشی بیشتر به دانش‌آموزان و بی‌اثر کردن این برنامه‌ریزی‌ها، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به منویات مقام معظم رهبری، اظهار کرد: اگر به‌دنبال پیشرفت و تعالی کشور هستیم، این هدف صرفا از مسیر آموزش و پرورش و در مدرسه محقق خواهد شد و تحقق ایران قوی با مدرسه قوی ممکن می‌شود.

کاظمی با اشاره به فصل هشتم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تصریح کرد: تحقق رویکردها و برنامه‌های سند تحول بنیادین در صورت همکاری تمامی نهادها و دستگاه‌ها، به‌ویژه صدا و سیما انجام خواهد شد و حضور مشترک مدیران استانی صدا و سیما و مدیران آموزش و پرورش در این نشست در همین راستا بسیار مهم است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به همایش مدیران مدارس که با حضور رئیس‌جمهوری برگزار شد اشاره کرد و گفت: حضور کم‌سابقه آیت‌الله رئیسی در همایش مدیران مدارس، نشان از نگاه جدی و راهبردی دولت به آموزش و پرورش و اعتقاد کامل به اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین دارد. همچنین فراهم‌سازی دسترسی آموزشی برای تمام دانش‌آموزان کشور در راستای تحقق عدالت آموزشی و تربیتی، توانمندسازی نیروی انسانی به ویژه مدیران مدارس و گسترش آموزش‌های مهارتی سه اولویت و نیاز ضروری کشور بوده که معاونت آموزش متوسطه با برنامه‌ریزی مطلوب و اقدام مداوم در حال پیگیری و تحقق این موارد است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به طرح شهید کاظمی‌آشتیانی، خاطرنشان کرد: در راستای بحث مهارت‌آموزی و ایجاد شایستگی‌های مورد نیاز دانش‌آموزان این طرح در حال اجرا است و جشنواره نوجوان خوارزمی ویژه دانش‌آموزان دوره اول متوسطه یکی از بخش‌های تحقق اهداف این طرح عظیم است.

کاظمی با تشریح محورهای ۱۳گانه جشنواره نوجوان خوارزمی، افزود: این جشنواره در دوره اول متوسطه با نگاه ایجاد شایستگی‌های رفتاری با رویکرد هویت‌بخشی به دانش‌آموزان و به عنوان یک فرصت و موقعیت یادگیری، بستری مطلوب برای انتخابی آگاهانه و آزادانه در پایان این دوره است.

محمدمهدی کاظمی با تاکید بر ضرورت حضور صداوسیما در امر آموزش، گفت: اجرا، برگزاری و پخش مرحله کشوری جشنواره نوجوان خورازمی از صداوسیما نوید یک جشنواره با حضور تمام دانش‌آموزان دوره اول متوسطه در سال تحصیلی آتی و پرهیز از برگزاری گلخانه‌ای آن را می‌دهد چرا که جشنواره به‌دنبال تقویت فعالیت‌های علمی-پژوهشی همه نوجوانان ایران اسلامی در دوره اول متوسطه است که با حضور صداوسیما برگزاری آن کیفیت بیشتری خواهد داشت. استفاده از ظرفیت صداوسیما برای گفتمان‌سازی در راستای سند تحول بنیادین در بخش‌های مختلف یک ضرورت مهم و با اهمیت برای آموزش و پرورش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار