معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش شهر تهران:

معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ۵ هدف مهم را دنبال می‌کند

تهران(پانا) - معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش شهر تهران در آیین بازگشایی مدارس در منطقه ۱۸ ضمن اشاره به برنامه‌ریزی‌های مهم وزارت آموزش و پرورش به تشریح ۵ هدف مهم وزارت آموزش و پرورش پرداخت.

کد مطلب: ۱۴۰۶۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد
معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ۵ هدف مهم را دنبال می‌کند

سید احمد موسوی ضمن تبریک سال تحصیلی جدید به دانش آموزان و معلمان گفت: ما امسال سالی متفاوت را شروع کردیم در واقع هرسال شروع مدارس با هفته دفاع مقدس مصادف است و سال تحصیلی را ما با یاد شهدا آغاز می کنیم اما امسال مهر مهدوی را داریم یعنی آغاز امامت و ولایت امام زمان است که شروع سال تحصیلی را بسیار متفاوت کرده است.

وی ادامه داد: معاونت فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش، امسال چندین برنامه متنوع برای دانش آموزان برنامه ریزی کرده است. وزارت آموزش و پرورش ۵ هدف مهم را دنبال می کند که شامل خردورزی به معنای اندیشه ورزی، تفکر، عاقل شدن، بصیرت افزایی، دوم هویت، سوم نشاط، چهارم ایمان و در آخر امید که بر اساس این موارد برنامه هایی پیش بینی شده است.

موسوی به دانش آموزان توصیه کرد: به دانش آموزان توصیه می کنم برنامه هایی مانند بحث ایمان که نماز آنها را در پی دارد در نماز جماعت مدارس خودشان شرکت کنند. همچنین در سایر موارو برنامه ریزی شده است که دانش آموزان سالی ۲ اردو و مسابقات فرهنگی و هنری و نماز و قرآن را شرکت کنند. دانش آموزان حتما عضو تشکل های دانش آموزی، بسیج دانش آموزی، انجمن اسلامی، خبرگزاری پانا و سازمان دانش آموزی بشوند. اما این را در نظر داشته باشند که اول به درس اهمیت بدهند و بعد وارد فضای مشارکت شوند.

وی درباره کارنامه فرهنگی و معنوی دانش آموزان اظهار کرد: ما سامانه ای به نام سامانه نورینو داریم. در سایت سیدا پوشه ای به نام معاونت پرورشی وجود دارد که دانش آموزان باید وارد آن پوشه شوند و نسبت به علاقه و استعدادهای خودشان در مسابقات مختلف شرکت کنند در واقع این یک کارنامه فرهنگی و معنوی دانش آموزان می شود. ما می توانیم این کارنامه دانش آموزان را در سایت مشاهده و فعالیت آنها را رصد کنیم.

موسوی ادامه داد: دانش آموزان وقتی پس از ۳ ماه تعطیلی و استراحت وارد فضای مدرسه می‌شوند به انگیزه و روحیات جدید نیاز دارند اما برخلاف استرس آنچه که من امروز در دانش آموزان دیدم خوشحالی و ذوق آنها از حضور در مدرسه بود.

موسوی درباره فضای مدرسه و علت وجود استرس در دانش آموزان ادامه داد: فضای مدرسه یک فضای شاد و متنوع است. اگر مقداری استرس در میان دانش آموزان وجود داشته باشد به دلیل روزهای اول و کتاب های جدید است و سپس این استرس ها کنار رفته و نشاط جای آن را می گیرد.

دانش آموز خبرنگار: سارا بتولی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار