مدیرکل تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش:

تربیت‌بدنی و ورزش از مهمترین عوامل ارتقای سطح سلامت جسمانی و سواد حرکتی دانش‌آموزان است

توانمندسازی ۳۳ هزار معلم تربیت‌بدنی در قالب طرح نهضت ملی آموزش و دانش‌افزایی در کشور

تهران (پانا) - مدیرکل تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت هدف از تربیت‌بدنی فقط ورزش نیست بلکه تربیت دانش‌آموز در بخش‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، اخلاقی، اجتماعی و تزریق شور و شادابی است.

کد مطلب: ۱۴۰۵۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد
تربیت‌بدنی و ورزش از مهمترین عوامل ارتقای سطح سلامت جسمانی و سواد حرکتی دانش‌آموزان است

به گزارش روابط عمومی معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش؛ محمد جعفری در دوره آموزشی تربیت مدرس معلمان تربیت‌بدنی استان‌های یزد، خراسان جنوبی، هرمزگان، کرمان و سیستان‌وبلوچستان که در کرمان در حال برگزاری است با بیان اینکه تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌های معاونت تربیت‌بدنی وزارت بر اساس اسناد بالادستی است، خاطرنشان کرد: توسعه کمی و کیفی درس تربیت‌بدنی در مدارس، توسعه فعالیت‌های فوق برنامه برای دانش‌آموز و اولیا، بهینه‌سازی و استانداردسازی فضاها و تجهیزات ورزشی و توانمندسازی منابع انسانی تربیت‌بدنی که شامل اولیا، آموزگاران، دبیران و عوامل مرتبط با تربیت‌بدنی است 4 استراتژی اصلی این معاونت در راستای کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های تربیت‌بدنی است‌.

وی با تاکید بر اینکه هر اندازه، حلقه تعامل و همدلی بین معاونت تربیت‌بدنی و سازمان پژوهش بیشتر باشد، نتیجه اثربخش آن در مدارس و کلاس‌های درس مشهود خواهد بود، افزود: با همکاری سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، برنامه‌ای تحت عنوان «نهضت ملی آموزش و دانش‌افزایی ۳۳ هزار معلم تربیت‌بدنی» با محوریت اجرا و ارزشیابی درس تربیت‌بدنی تعریف شده که در قطب‌های مختلف کشور در حال برگزاری است.

جعفری اظهار کرد: این دوره آموزشی با هدف حفظ ارتقای سلامت جسمانی و سواد حرکتی و با شعار «معلم کارآمد، معلم امیدآفرین و مدرسه بانشاط» است.

وی افزود: نظارت بر گروه‌های آموزشی درس تربیت‌بدنی و بررسی روش‌های تدریس درس تربیت‌بدنی، پایش آمادگی دانش‌آموزان از جمله مواردی است که در این دوره آموزشی به آن پرداخته می‌شود.

مدیرکل تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هدف از تربیت‌بدنی فقط ورزش نیست بلکه تربیت دانش‌آموز در بخش‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، اخلاقی، اجتماعی و تزریق شور و شادابی است، بیان کرد: این دوره در ۶ قطب و به میزبانی 6 استان برگزار خواهد شد و فراگیران پس از بازگشت به استان خود به ارائه آموزش می‌پردازند تا در نهایت کار آموزش و ارتقای توانمندی‌های معلمان تربیت‌بدنی تا پایان آبان‌ به اتمام برسد.

جعفری با تاکید بر اینکه ما باید به عنوان معلم، اسنادبالادستی را بخوانیم و در برنامه‌ها و فعالیت‌های خود استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: تحلیل وضعیت موجود برای جمع‌آوری اطلاعات و داده در راستای برنامه‌ریزی اثربخش ضروری است.

وی اظهار کرد: با توجه به علاقه دانش‌آموزان و تاثیرپذیری آن‌ها از معلمان تربیت‌بدنی این معلمان علاوه بر تربیت ساحت زیستی و بدنی، نقش موثری در تقویت بُعد عبادی و معنوی دانش‌آموزان دارند.

جعفری گفت: رویکرد ما در فعالیت‌های تربیت‌بدنی، تربیت بنده صالح از طریق ورزش است. لذا کمبود تجهیزات نباید اهداف معلمان تربیت‌بدنی را تحت شعاع قرار دهد.

دوره آموزشی تربیت مدرس معلمان تربیت‌بدنی با حضور ۱۴۳ منتخب از کارشناس‌مسئولان و معلمان تربیت‌بدنی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کرمان، یزد، هرمزگان، سیستان‌وبلوچستان و خراسان رضوی در کرمان برگزار شد.

مدیرکل تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش به مقام شهید سلیمانی ادای احترام کرد

بر اساس این گزارش؛ جعفری در بدو ورود به کرمان با حضور در گلزار شهدای این شهر به مقام شامخ سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ادای احترام کرد.

مدیرکل تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش بعد از قرائت فاتحه بر مزار سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی و مدیرکل شهید آموزش و پرورش کرمان با عطرافشانی و نثار گل با اهداف بلند شهدا تجدید میثاق کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار